Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming/Algemeen Gebruik/ klein beetje Scripting/Programmeren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Storage wil ik graag van mijn oude PC overzetten. De belangrijkste hiervan is de 980 pro SSD van samsung als bootdrive
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn build tot nu toe:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren/wensen?
In mijn eerdere topic hier wilde ik gaan upgraden. Nu heb ik na een tijdje overwegen toch besloten om te kijken naar een nieuw systeem. Ik vind namelijk dat de prijzen voor de AM4 processor te duur zijn voor simpel weg een upgrade en wil daarom iets maken waardoor ik de komende 4 tot 5 jaar niet meer om hoef te kijken. Het gaat mij vooral om een stabiel systeem zonder poespas, met juist de voorkeur van liever minder RGB dan meer. Daarnaast wil ik graag de build luchtgekoeld houden, gezien ik geen fan ben waterkoelers. Verder gaat algemene voorkeur gaat naar stabiele performance. Tot slot moet de voeding minimaal 80+ Gold zijn.
[EDIT]
Liefst ook een AMD kaart gezien ik Linux gebruik in als OS.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben best wel tevreden met mijn lijstje tot nu toe. De 100watt voeding is misschien wat aan de zware kant, maar ik wil in de toekomst niet tot een verrassing komen dat ik te weinig wattage heb voor een toekomstige upgrade. Daarnaast zit hier op dat moment niet het grote prijsverschil in. Mijn vraag is dus of ik iets groots over het hoofd zie of dat dit een stabiele lijst is met onderdelen die tot goed systeem komen.
Gaming/Algemeen Gebruik/ klein beetje Scripting/Programmeren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Storage wil ik graag van mijn oude PC overzetten. De belangrijkste hiervan is de 980 pro SSD van samsung als bootdrive
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn build tot nu toe:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT | € 694,99 | € 694,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Epoch XL, Black TG Light Tint | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S chromax.black | € 105,27 | € 105,27 |
| 1 | Case fans | Fractal Design Momentum 14, Zwart, 140mm | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Pro Overclocking CP2K16G60C36U5B | € 383,53 | € 383,53 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000e (2025) Zwart | € 119,- | € 119,- |
| Totaal | € 2.010,68 | |||
In mijn eerdere topic hier wilde ik gaan upgraden. Nu heb ik na een tijdje overwegen toch besloten om te kijken naar een nieuw systeem. Ik vind namelijk dat de prijzen voor de AM4 processor te duur zijn voor simpel weg een upgrade en wil daarom iets maken waardoor ik de komende 4 tot 5 jaar niet meer om hoef te kijken. Het gaat mij vooral om een stabiel systeem zonder poespas, met juist de voorkeur van liever minder RGB dan meer. Daarnaast wil ik graag de build luchtgekoeld houden, gezien ik geen fan ben waterkoelers. Verder gaat algemene voorkeur gaat naar stabiele performance. Tot slot moet de voeding minimaal 80+ Gold zijn.
[EDIT]
Liefst ook een AMD kaart gezien ik Linux gebruik in als OS.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben best wel tevreden met mijn lijstje tot nu toe. De 100watt voeding is misschien wat aan de zware kant, maar ik wil in de toekomst niet tot een verrassing komen dat ik te weinig wattage heb voor een toekomstige upgrade. Daarnaast zit hier op dat moment niet het grote prijsverschil in. Mijn vraag is dus of ik iets groots over het hoofd zie of dat dit een stabiele lijst is met onderdelen die tot goed systeem komen.