Goedemorgen!
Tijdelijk moet ik een drietal radiatoren zonder voetventiel afdoppen (omdat er anders geen warm water beschikbaar is).
Vanochtend heb ik hiervoor bij de warmteservice 6 half duims staartstukken en 6 bijpassende doppen gehaald. Deze zijn helaas te groot. Dus dat zou 3/8 moeten zijn verwacht ik.
Ik begrijp niet zo goed hoe de maten bij conische radiotor koppelingen werken.. De schroefdraad kant van het 1/2 duims staartstuk is namelijk kleiner dan mijn koppeling maar de conische kant is groter.
Drie vragen:
- Kan iemand uitleggen hoe deze maten zouden moeten werken?
- Bestaan er doppen die rechtstreeks over de conische koppelingen passen zodat er geen staartstuk nodig is?
- 3/8 staartstukken lijken nagenoeg niet verkrijgbaar. Is er een betere zoekterm of oplossing?
Hopelijk kunnen jullie helpen zodat mijn zus (en kinderen) na de verhuizing (zaterdag) wel gewoon warm kunnen douchen.
Wat foto's voor de duidelijkheid:
De half duims koppeling van warmteservice naast de bestaande koppelingen:
:strip_exif()/f/image/JVn8t2laMUDpMYkpUO1tqvco.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/tiqTQjheGR7T5OoxtKmwfhy3.jpg?f=fotoalbum_small)
De half duims schroefdraad die dus wel kleiner is dan deze "3/8" koppeling? :
:strip_exif()/f/image/h1PDJJ4cbvN6U8HJRKe0ki6p.jpg?f=fotoalbum_small)
De buitenmaat van mijn conische koppelingen:
Tijdelijk moet ik een drietal radiatoren zonder voetventiel afdoppen (omdat er anders geen warm water beschikbaar is).
Vanochtend heb ik hiervoor bij de warmteservice 6 half duims staartstukken en 6 bijpassende doppen gehaald. Deze zijn helaas te groot. Dus dat zou 3/8 moeten zijn verwacht ik.
Ik begrijp niet zo goed hoe de maten bij conische radiotor koppelingen werken.. De schroefdraad kant van het 1/2 duims staartstuk is namelijk kleiner dan mijn koppeling maar de conische kant is groter.
Drie vragen:
- Kan iemand uitleggen hoe deze maten zouden moeten werken?
- Bestaan er doppen die rechtstreeks over de conische koppelingen passen zodat er geen staartstuk nodig is?
- 3/8 staartstukken lijken nagenoeg niet verkrijgbaar. Is er een betere zoekterm of oplossing?
Hopelijk kunnen jullie helpen zodat mijn zus (en kinderen) na de verhuizing (zaterdag) wel gewoon warm kunnen douchen.
Wat foto's voor de duidelijkheid:
De half duims koppeling van warmteservice naast de bestaande koppelingen:
:strip_exif()/f/image/JVn8t2laMUDpMYkpUO1tqvco.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/tiqTQjheGR7T5OoxtKmwfhy3.jpg?f=fotoalbum_small)
De half duims schroefdraad die dus wel kleiner is dan deze "3/8" koppeling? :
:strip_exif()/f/image/h1PDJJ4cbvN6U8HJRKe0ki6p.jpg?f=fotoalbum_small)
De buitenmaat van mijn conische koppelingen: