Schutting en vochtophoping met de overkapping van de buren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Uw3mFTjmDsdmKv7BoKGlCphkZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNUeKfuXzhng5CQXS6bIalZc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4kl6oxgzY2OYc1XRgdVBiLurmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leMOJNmLGSwJpyJlCTPqMMHz.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren is er een nieuwe schutting bij ons geplaatst. De buurman heeft een aangrenzende overkapping. Aan zijn kant zit er een lattenwand in ( nu deels eruit i.v.m. die schutting.
Kan er nu in deze situatie tussen zijn lattenwand en de schutting vochtophoping ontstaan? Toen de oude schutting er nog in zat was het geheel dichtgemaakt dat wil zeggen van die bovenkant tot de schutting bovenkant zaten er houten latten.
Zijn overkapping leunt nu aan onze kant op 3 houten palen. Is dat voldoende of?

Beste antwoord (via vincent_1971 op 04-07-2026 11:40)

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:26
Ik zou het dichtmaken. Ik heb een vergelijkbare constructie gehad. Het droogt slecht tussen die planken dus slecht voor de levensduur van de planken. Bij mij viel er altijd blad tussen wat je er niet uit kunt halen. Door het blad blijft het nog langer nat.

Alle reacties

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Ik zie nog een dikke houten paal in de linkerhoek, lijkt me helemaal prima.

Vochtophoping zal wel los lopen, dat gaat daar gewoon te tegels in en als er al problemen ontstaan zijn die vooral aan de wand van zijn overkapping, hij heeft er meer baat bij dat alles goed gaat dan jij.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Niets mis mee, een gevorderde klusser die het netjes voor elkaar heeft.

Ps er valt altijd wel wat te bekritiseren, maar dat hoeft niet.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • Beste antwoord

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:26
Ik zou het dichtmaken. Ik heb een vergelijkbare constructie gehad. Het droogt slecht tussen die planken dus slecht voor de levensduur van de planken. Bij mij viel er altijd blad tussen wat je er niet uit kunt halen. Door het blad blijft het nog langer nat.

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:27
Die planken kan je vervangen. Heb ik ook bij enkele planken gedaan onder bomen. Die opdekplanken kosten een tientje en je vervangt ze elke 5 jaar ofzo. Na 10 jaar was het hier ook wel op. Waar het vochtiger blijft gaat het gewoon wat sneller rotten. Vervangen is echter 5 min. werk.