Kabels voor computer op 10 m van monitor en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik wil mijn computer graag verplaatsen naar de muurkast die in de buurt staat. Niet perse nuttig, wel leuk. Daarvoor zijn lange kabels nodig, 5 m wordt te krap, dus 10 m. Voor de HDMI voor de monitor is AOC (glasvezel) verstandig. Is dat voor de soundbar ook nodig. Voor de USB zie ik even door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik op letten? Wat zie ik over het hoofd? De diepte van de muurkast is ook een uitdaging, maar die laat ik voor nu even buiten dit topic.

Wat is je budget?
250 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Belangrijkste zaken:Meer details: inventaris: Knutselproject

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:13
Een docking station en een actieve kabel?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:09
Voor je muis en microfoon, dit zijn vrijwel zeker USB 2.0 apparaten met maximaal 480Mbps verbinding.
Deze kan je vrij makkelijk verlengen. Ook naar 10m (of meer) zonder dat er problemen optreden met de kwaliteit van je signaal.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het grote probleem gaat 4K120 zijn, daarvoor zijn zeer goede kabels nodig die zich lastig laten verlengen. Ik heb hier een 15m 4k60 HDMI kabel liggen wat nog best lastig (en prijzig) was om aan te komen.

Verder is nog een tip een toetsenbord te nemen met een usb poort erop. Dan hoef je namelijk niet twee lange kabels door het huis te doen maar kun je het houden bij één lange kabel voor het toetsenbord, en sluit je daarna de muis daarop aan.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
DeNachtwacht schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:21:
Het grote probleem gaat 4K120 zijn, daarvoor zijn zeer goede kabels nodig die zich lastig laten verlengen. Ik heb hier een 15m 4k60 HDMI kabel liggen wat nog best lastig (en prijzig) was om aan te komen.
Klopt. HDMI 2.1, ultra high speed, via glasvezel. De kabel die ik bij de monitor link heeft dat, maar heeft wel een richting.
Verder is nog een tip een toetsenbord te nemen met een usb poort erop. Dan hoef je namelijk niet twee lange kabels door het huis te doen maar kun je het houden bij één lange kabel voor het toetsenbord, en sluit je daarna de muis daarop aan.
Goede idee. Helaas moeizaam te realiseren. Ik gebruik een ergo toetsenbord, zo’n geknikte. De nieuwere modellen hebben geen usb-hub. Maar ik ga wel kijken of ik een usb-hub met usb-b aansluiting kan vinden. Dan kan ik een lange usb a-b kabel gebruiken.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja die uni directional is eigenlijk voor de scherm data, maar daar zit normaal een 2de vezel in die de 2 uiteinde laten communiceren anders weet het bron apparaat nooit niet wat er aan het uiteinde hangt.

Op amazon ofzo zoeken met het volgende: "HDMI Fiber Optic Cable"

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 03-07-2026 21:13 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
rant Wat een piep interface hebben de meeste winkels voor zoeken op kabels. Je verdrinkt in het aanbod en kan niet fatsoenlijk filteren op eigenschappen. Via Google zoek je beter dan op de site zelf. Dat is toch idioot. /rant

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Wat kabels gevonden:Nog doen:
  • Testen of ik mijn subwoofer via mijn monitor kan door lussen. Die heeft nu een eigen HDMI. Zou moeten kunnen, maar daar was wat mee. Anders koop ik gewoon twee HDMI kabels.
  • Bij andere zaken kijken of die wel USB 3 verlengkabels hebben.
  • edit: ja, er zijn 3.0 verlengkabels. Nu nog de juiste boom in het bos vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Milmoor op 06-07-2026 09:15 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Boom gevonden ;). USB 3.0, 10 m.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:13
Je hebt na die verlengkabel mogelijk nog wel een powered hub nodig, of je toestellen zijn self-powered.
De voltage drop over 10 meter kabel zal tegenvallan, RGB toetsenbord lijkt mij niet verstandig.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:23:
Je hebt na die verlengkabel mogelijk nog wel een powered hub nodig, of je toestellen zijn self-powered.
De voltage drop over 10 meter kabel zal tegenvallan, RGB toetsenbord lijkt mij niet verstandig.
Goed punt. Dan is nu direct duidelijk welke van mijn twee USB hubs op mijn bureau komt, en welke in de kast.

[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 06-07-2026 21:30 ]

Pagina: 1