Hi all,
Ik ben bezig met aanschaf van een airco met wifi (welke weet ik nog niet) en heb vragen over de samenwerking met ons bestaande Tado V3+ systeem voor zowel koelen als verwarmen.
We hebben een CV-ketel (2025) met 1 kamerthermostaat en Tado knoppen op elke radiator. De nieuwe airco (2 binnenunits) moet wifi hebben, met Homey integreren (via wifi) en kunnen verwarmen. We hebben overigens geen zonnepanelen en stoken dus vooralsnog volledig op gas.
Hier in huis is men ook erg gecharmeerd van de Tado app en zit dus te denken aan de airco uitbreiding van Tado om ook daarmee de airco te kunnen bedienen. Ik begrijp dat er echter geen terugkoppeling is vanuit de airco naar Tado.
Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen:
Ik ben bezig met aanschaf van een airco met wifi (welke weet ik nog niet) en heb vragen over de samenwerking met ons bestaande Tado V3+ systeem voor zowel koelen als verwarmen.
We hebben een CV-ketel (2025) met 1 kamerthermostaat en Tado knoppen op elke radiator. De nieuwe airco (2 binnenunits) moet wifi hebben, met Homey integreren (via wifi) en kunnen verwarmen. We hebben overigens geen zonnepanelen en stoken dus vooralsnog volledig op gas.
Hier in huis is men ook erg gecharmeerd van de Tado app en zit dus te denken aan de airco uitbreiding van Tado om ook daarmee de airco te kunnen bedienen. Ik begrijp dat er echter geen terugkoppeling is vanuit de airco naar Tado.
Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen:
- Wat als je een airco stand hebt aangepast buiten Tado om; dus met de afstandsbediening of bijv via Homey of de airco-eigen (mobiele) app? Geen dat problemen en hoe gaan jullie daarmee om?
- Hoe intelligent gaat Tado om met een CV-ketel en airco’s qua verwarmen? De airco zal de 2 kamers sneller en voordeliger op temperatuur hebben en de cv-ketel zal de temperatuur bijv constant kunnen houden. Ook zal in mijn geval de cv de overige ruimten moeten verwarmen.
- Verder nog tips of aandachtspunten om rekening mee te houden? Alles is welkom!
- Doe ik hierboven misschien al verkeerde aannames? Verbeter me ajb waar nodig…