Geurtje(parfum) van overleden moeder zoeken/namaken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik ben voor iemand anders op zoek.
Haar moeder is op jonge leeftijd overleden. Er is nog een heel klein beetje over van het parfum wat haar moeder gebruikte. Dat heeft best veel emotionele waarde.

Het is onduidelijk welke geur het precies is. Wellicht ooit bij Hema gekocht. Ze zou heel graag die geur bij willen kopen, maar ze kan het niet vinden.

Er zijn bedrijven die geuren analyseren en na kunnen maken (buitenland), maar die hebben veel meer van het parfum nodig om te kunnen analyseren.

Wie heeft een tip?

Alle reacties

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46

Kheos

FP ProMod
Waar zit het parfum in? Heeft / is het flesje geen aanwijzing?

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:21
Het flesje heeft geen opdruk hoorde ik. Ik heb hem zelf niet gezien.

Ik zal vragen naar een foto, dat is inderdaad de 1e stap.

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:54

Minkie

Groazers Unite.

-knip- niet nodig om dat te delen hier

[ Voor 75% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2026 21:25 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
-titel iets duidelijker gemaakt-

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als er nog genoeg over is (paar mL), neem eens contact op met een universiteit in de buurt, wellicht kan de afdeling Analytische Chemie wat voor je betekenen. Kunnen ze gelijk een leuk practicum van maken voor de studenten.

I have stability. The ability to stab.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:07
Parfum verliest een groot deel van de geur wanneer een flesje eenmaal geopend is.
Geopend behoudt de parfum zo'n anderhalf jaar de oorspronkelijke geur, gesloten zo'n vijf jaar.
De stoffen in parfum werken ook op elkaar in, zodanig zelfs dat het (na langere tijd) zuur kan gaan ruiken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:08
Je kan een goede parfum zaak zoeken en ze daar laten ruiken, wellicht herkennen ze het (Amsterdam had er 1 of 2), dat zal dan wel meer voor parfums zijn van wat meer parfum merken. Als het een Hema parfum kan zijn dan zal er vast wel een l(oude) product catalogus te vinden zijn.

Als het iets vergelijkbaars moet zijn, wellicht dus een goede parfum winkel (geen Douglas met een 20 jarige voor advies). Of een 'neus' contacten bij een parfumier en hopen dat die iets kunnen doen.
Pagina: 1