Vraag

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik heb een Apple Watch 6 en sinds ik wat meer ben gaan wandelen gebruik ik ook de activiteitentracker meer. Ik heb een kort rondje van 3,8 kilometer volgens de activiteiten app van Apple zelf. Ik ben sinds kort ook wat proberen te hardlopen, en het valt me op dat strava dit zelfde rondje als 3,5 kilometer meet. Een beetje afwijking had ik wel verwacht maar dit is gewoon bijna 10%! Welke app is nauwkeuriger? Die van Apple of Strava?

Life is what happens while you're busy making other plans

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35
Het verschil zit denk ik in het feit dat Strava meet p basis van GPS, en de Watch op basis van stappen gezet.
GPS is op 20 meter nauwkeurig per peiling.
Stappen zijn zo nauwkeurig als de lengte ervan die gesteld staan op basis van je ingevoerde gegevens.
Kortom, de waarheid zal in het midden liggen. Wil je het nauwkeuriger krijgen, zou je op een atletiekbaan rondes kunnen lopen, want dan weet je de afstand, en kun je meten hoeveel afwijking je krijgt, en bij welke snelheden, want je staplengte is anders met hardlopen en sprinten dan met wandelen.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
maar dat verklaart een boel! Ik wist niet dat de watch op die manier de afstand berekende!

Bedankt!

Life is what happens while you're busy making other plans

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30
Hoe meet je de wandeling, en hoe het hardlopen? Allebei met de fitness app van de Apple Watch? Of loop je echt met Strava?

Wat je het beste kan doen is alles met de fitness app doen van Apple (zowel het wandelen als het hardlopen) en het dan daarna laten syncen naar Strava, dan weet je zeker dat het allebei dezelfde GPS en bron gebruikt.