• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Ik kreeg een mail van Bunq dat de rente op een spaarrekening gestegen is naar 3,01% ivm de rentestijging van de ECB. Dus ik was blij.

Maar toen ging ik in de app kijken, en bleek dat de echte rente die ik krijg, kennelijk maar 1,51% is. Alleen voor spaargeld boven een 'persoonlijke' drempel geldt de nieuwe rente van 3,01%. Aangezien ik voorheen 2,01% kreeg, is de effectieve rente dus gedaald.

Klopt dit, of begrijp ik het verkeerd?

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Die rente is een bonus rente die tijdelijk is. Lees de voorwaarden hier: https://help.bunq.com/nl-...t-calculated-and-paid-out?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:54

D4NG3R

kiwi

:)

Vooropgesteld; ik ben geen Bunq klant.

Als ik op hun spaar pagina kijk zie ik 2,11% enkel staan bij termijndeposito's.

Heb je daar wellicht gebruik van gemaakt, en is dat toevallig nu net afgelopen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PhilipsFan
D4NG3R schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:11:
Vooropgesteld; ik ben geen Bunq klant.

Als ik op hun spaar pagina kijk zie ik 2,11% enkel staan bij termijndeposito's.

Heb je daar wellicht gebruik van gemaakt, en is dat toevallig nu net afgelopen?
Sorry, ik had het verkeerd, het moest 2,01% zijn. Ik heb de topicstart aangepast. 2,11% is inderdaad voor een deposito, die heb ik niet. Alleen een normale spaarrekening.

• PhilipsFan
Jaerock schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:10:
Die rente is een bonus rente die tijdelijk is. Lees de voorwaarden hier: https://help.bunq.com/nl-...t-calculated-and-paid-out?
Ah, dat brengt licht in de duisternis, dank je. Die 2,01% was inderdaad tijdelijk tot mijn eerste berekening van het 'drempelbedrag', het is heel goed mogelijk dat dat nu inderdaad berekend is.

Ik ga mijn spaargeld dus weer bij Bunq weghalen en naar Ayvens verplaatsen, want daar krijg ik 1,85% zonder gezeik. En dan in januari weer naar Bunq, want dan is mijn berekening opnieuw gedaan en geldt de bonusrente weer. Mozes, dat ze dat zo ingewikkeld maken...

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:13

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik heb het bij Trading 212 gezet voor 3,5% rente, zat eerst ook bij Ayvens. Trading 212 is geen betaalrekening maar een beleggingsrekening officieel.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bunq kijkt voor de periode 1 juli tm 31 december naar het hoogste saldo dat tussen 1 januari tm 30 juni op je Bunq rekening stond. Als dat €10.000 euro was, dan ontvang je het komende half jaar over die €10.000 de basis rente, en alles daar boven is inderdaad tegen de hogere rente.

Ik heb dus 30 juni al m'n geld eraf gehaald en ga bij een andere bank sparen.. op 1 januari kan ik weer terug naar Bunq voor de volle rente. Irritant systeem.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:40
BroWohsEdis schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:21:
Ik heb het bij Trading 212 gezet voor 3,5% rente, zat eerst ook bij Ayvens. Trading 212 is geen betaalrekening maar een beleggingsrekening officieel.
Maar moet je dan bij de vermogensbelasting niet het hoge tarief voor beleggingsgeld betalen in tegenstelling tot het tarief van spaargeld op spaarrekeningen of depositos?
Pagina: 1