Ervaringen met Heiwa airco

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ferreboy100
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Hallo allen,

Ik heb een offerte gekregen voor een lucht/lucht multisplit-systeem van het merk Heiwa, geplaatst door een installateur in de Antwerpse regio. Prijs ligt zo'n 750-1750€ lager dan vergelijkbare offertes die ik kreeg voor LG en Mitsubishi.

Het zou gaan over 1 multisplit systeem met een 7kW buitenunit en 5kW+2kW binnenunits, en 1 aparte set met een buitenunit en binnenunit van 2kW.

Ik vind online weinig concrete gebruikerservaringen over Heiwa terug (geen Consumentenbond-test, weinig fora), dus vandaar deze post.
  1. Heeft iemand hier zelf een Heiwa-systeem draaien (Zen+ of Multisplit Essentiel)? Hoe bevalt het na verloop van tijd (geluid, betrouwbaarheid, verbruik)?
  2. Hoe verliep garantie/service als er iets stuk ging — via de installateur zelf, of rechtstreeks via een importeur?
  3. Ervaring met de wifi-module i.c.m. Home Assistant (Gree-integratie)? Stabiel?
  4. Is het prijsverschil met een A-merk het waard, of toch beter investeren in LG/Mitsubishi voor de zekerheid?
Alvast bedankt!

Alle reacties

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Dat je online al niet veel kan vinden zegt al voldoende. Als je wil integreren met home assistant zou ik dit gwwoon niet doen.
Garantie ben je aangewezen aan deze installatuur denk ik. Van andere merken die breder verkocht worden zijn reserve onderdelen ook beter verkrijgbaar. En door andere bedrijven te doen. Ook iets om mee te nemen in je beslissing.
Bovendien is mijn ervaring dat A- merken (daikin, MHI, etc) toch echt wel een heeeeel stuk stiller dan de C merken waarvan deze er denk ik 1 van is. Dat geeft een stuk comfort wat ook veel waard is naar mijn inzicht.

Je hangt een dergelijk systeem voor vele jaren in je huis. Dus reken de meerprijs eens over die jaren dan valt het mee.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
"Shanghai KONG Intelligent Building" is de eigenaar van de Android app.
Dan zegt het wel genoeg wie Heiwa produceert.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Dit zegt internet:
Heiwa is a French brand founded in 2018 by the Cold&Co group. It positions itself as a "conqueror" of the market by offering heat pumps to 30 to 40% cheaper than the leaders (excluding pose), with comparable performances. Premium components (Mitsubishi Electric compressors, Wilo circulators, Alfa Laval exchangers).