Complete crash na overloop naar gameplay

Pagina: 1
Acties:

• DvL39
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 13:21
Hoi!

2 jaar geleden heb ik een pc gekocht en laten bouwen. Deze gebruik ik eigenlijk voor wat eenvoudige games. Sinds 2 weken geleden crasht mijn complete pc, zwart scherm en opnieuw opstarten, na het aftellen bij een online potje Rocket league. Dit is de enige game waar dit ook bij gebeurd. Ik heb de game files al geverifieerd via epic games, zover kwam ik zelf want ik heb er namelijk de ballen verstand van. Maar een goede vriend van mij heeft mij geholpen en vertelde mij dat ik het hier moest vragen en dit aan jullie moest vertellen:

(Ryzen 7 5800X / RX 6750 XT / Seasonic Focus 750W). Sinds twee weken valt de pc volledig uit (zwart scherm en directe reboot) tijdens de grafische overgang naar gameplay in onder andere Rocket League.

Ik heb zelf alle softwarematige stappen al doorlopen: Windows is volledig hersteld, de grafische kaart is volledig ge-update, de GPU-drivers zijn clean geïnstalleerd en de BIOS van het Gigabyte B550 moederbord is geüpdatet naar de allernieuwste versie. Het probleem blijft exact hetzelfde.

Hebben jullie hier genoeg aan voor een potentiële oplossing? Ik hoop dat iemand mee wilt denken, wij zijn ten einde raadt. Ik hoor het graag als deze info niet voldoende is, dan zoek ik wat er nog mist! :)

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:23
Rocket league al van je PC gegooid en opnieuw geïnstalleerd?

• DvL39
Ja, dat helaas ook al geprobeerd. Haalde ook niks uit jammer genoeg.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:08
Kan je eens een stresstest /benchmark starten? Als die er dan uitklapt op hoge load kan het hardware gerelateerd zijn. Al geef je aan dat het bij andere games niet gebeurt? Zijn dat minder zware games dan Rocket League?

• DvL39
Ik heb via AMD zelf zo’n stresstest gedaan, die verliep prima. Verder heb ik spellen zoals subnautica, overwatch en BF6 ook gespeeld en nooit problemen mee gehad, dus daar lijkt het mij ook niet aan te liggen.

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Heb je de auto-overclock in de AMD drivers ook uitgezet? Standaard wordt dit weer aangezet na een clean install. Probeer eens de Max Frequency op die van de videokaart zelf te zetten, ipv. de Max Frequency die AMD aanbeveelt.

https://ko-fi.com/apart

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

SpamLame

niks

Maak je de pc van binnen weleens schoon? Lees zijn de opening in de kast vrij & koelblok van zowel GPU als CPU vrij van stof?

Draaien de fans (kast, cpu & gpu) wel? (noot dat afh van je produkt en instellingen fans stilstaan totdat er load is. in de meeste gevallen zou bij boot alles (even) moeten draaien, met vanuit het OS kan je met SW de fans aansturen of anders vanuit het BIOS).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Meten is weten..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1