Ik zoek een?
Nu de 5800X3D weer verkrijgbaar is zit ik te twijfelen om te upgraden naar deze processor of om een compleet nieuwe build te gaan maken. Op dit moment is dit mijn setup:
De reden dat ik wil upgraden is vooral om nog enkele jaren van mijn pc gebruik te kunnen maken voordat er een nieuwe videokaart aan te pas moet gaan komen.
Ik sta eigenlijk op het kruispunt om of mijn 5800X te upgraden naar een 5800X3D of de volgende setup aan te schaffen:
Hetgeen wat we hierbij tegenhoudt is natuurlijk de huidige prijs van het geheugen.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Op zich heb ik geen budget , maar ik wil wel graag de beste bang for buck natuurlijk.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee , het lijstje hierboven is vooral een eerste opzet mocht ik naar een upgrade gaan kijken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment game ik op 1440p met een scherm wat tot 144hz aan kan. Wat ik voornamelijk speel is Diablo IV en Arc Raiders.
Conclusie
Eigenlijk is mijn vraag wat op dit moment de betere keuze is, wachten tot de geheugenprijzen weer dalen en nu alvast een upgrade pakken zodat de lifetime van het systeem wat meer opgerekt wordt of nu doorbijten en alvast naar AM5 gaan.
Nu de 5800X3D weer verkrijgbaar is zit ik te twijfelen om te upgraden naar deze processor of om een compleet nieuwe build te gaan maken. Op dit moment is dit mijn setup:
| Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | |
| Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | |
| Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 | |
| Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | |
| Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | |
| Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF436C17BBAK2/16 | |
| Gaming headsets | Steelseries Arctis 7P+ Wit | |
| Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | |
| Interne ssd's | Samsung 850 EVO 500GB | |
| Interne ssd's | Seagate FireCuda 510 1TB |
Ik sta eigenlijk op het kruispunt om of mijn 5800X te upgraden naar een 5800X3D of de volgende setup aan te schaffen:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 261,64 | € 261,64 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 143,05 | € 143,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2E6000Z36 | € 409,95 | € 409,95 |
| Totaal | € 814,64 | |||
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Op zich heb ik geen budget , maar ik wil wel graag de beste bang for buck natuurlijk.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee , het lijstje hierboven is vooral een eerste opzet mocht ik naar een upgrade gaan kijken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment game ik op 1440p met een scherm wat tot 144hz aan kan. Wat ik voornamelijk speel is Diablo IV en Arc Raiders.
Conclusie
Eigenlijk is mijn vraag wat op dit moment de betere keuze is, wachten tot de geheugenprijzen weer dalen en nu alvast een upgrade pakken zodat de lifetime van het systeem wat meer opgerekt wordt of nu doorbijten en alvast naar AM5 gaan.
HANDTEKENING!!!