Vraag

• AndredB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:34
SDcard vernaggeld?

Ik heb een microSDkaartje die ik altijd via een USBcardreader gebruik. Er staat alleen een Veracrypt containerbestand met backups op, die ~240 van de 256GB beslaat. Die is container is kaduuk, kan ik niet meer benaderen, dus dan maar de hele SDkaart herinrichten. Formatteren, partititie wissen, wipen, maakt me allemaal niet uit, maar niets werkt. Ik heb via Hirens BootCD alle tools er op los gelaten die ik daar kan vinden, tot en met formatteren met Rufus, maar niets werkt. Of ik krijg een foutmelding, of alles wordt zogenaamd goed uitgevoerd, maar in de verkenner geen wijzigingen: alleen maar weer dat containerbestand.

Ik ben ten einde raad. Wie weet raad? Hoe krijg ik het kaartje weer op orde?

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Aangezien jij alle tools er al op hebt los gelaten.
Breng hem naar een data herstel bedrijf.

Maar waarom niet van je micro kaartje afstappen. Een 2 of 3 256gb sticks gebruiken als backup.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Backuppen naar een SD Kaart is echt de slechtste optie die er is, hoogstwaarschijnlijk is je SD kaart overleden door de vele schrijfacties...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:50
microSD kaartjes kunnen ook stuk gaan.
Dat lijkt hier het geval.
Weggooien en een andere kopen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:24
Wanneer de flash controller einde levensduur of andere kritische fout ontdekt gaat hij in read-only.
Dit is permanent.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En al zou je 'm weer aan de praat krijgen, dan nog ik het niet vertrouwen deze nog te gebruiken.
Dat gezegd hebbende, met diskpart in de windows commandline heb ik wel eens USB sticks weer aan de praat gekregen die na de installatie van een Linux Live OS nergens meer benaderbaar waren.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1