Hi allemaal, ik heb een vraag over onze groepenkast waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden. Ik heb flink wat artikelen doorgelezen en snap redelijk hoe busboards nu werken, maar ik kan niet bepalen welk soort busboard ik nu heb.
Lang verhaal kort; we willen onze huidige aansluiting verzwaren van 1-fase naar 3-fase en daar moet onze groepenkast ook op aangepast worden. Nu heb ik verschillende elektriciëns uit de buurt om een offerte gevraagd maar krijg ik tegenstrijdige berichten, namelijk;
Lang verhaal kort; we willen onze huidige aansluiting verzwaren van 1-fase naar 3-fase en daar moet onze groepenkast ook op aangepast worden. Nu heb ik verschillende elektriciëns uit de buurt om een offerte gevraagd maar krijg ik tegenstrijdige berichten, namelijk;
- Deze kast bevat een 1-fase ABB busboard en kan niet omgebouwd worden naar 3-fase. Hier moet een nieuwe 3-fase kast komen à €600.
- Dit is een makkelijk klusje; nieuwe 4-polige hoofdschakelaar installeren en klaar. Iedere set van 4 groepen zijn dan verdeeld achter een van de 3 ALS.