Vraag

• Wilco1972
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02-07 17:34
Hallo

Ik heb twee telefoons in gebruik onder hetzelfde telefoonnummer, beide lopen op Android, 1 Samsung en 1 Xiaomi. De Samsung gebruik ik alleen thuis, de Xiaomi alleen buiten. Nu heb ik sinds meer dan twee weken mijn Xiaomi weer eens opgestart, om tot de ontdekking te komen dat ik me weer helemaal moest inloggen op whatsapp. Dat is gelukt, maar nu ben ik in de galerij en met bestandsbeheer alle media kwijt op de xiaomi. Meer bijzonderheden heb ik nu niet, maar ik stel deze vraag alvast voordat ik het vergeet...Kan op dit moment niet bij mij Samsung omdat die thuis is en ik een paar dagen bij mijn verloofde in een andere stad ben.

Hoop dat iemand dit probleem herkent en een oplossing heeft.

Mvg Wilco

Alle reacties

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Volgens mij is de vraag nog wat onduidelijk. Bedoel je dat de media alleen niet meer zichtbaar zijn in de galerij/bestandsbeheer op de Xiaomi, of zijn ze ook in WhatsApp zelf verdwenen?

Als je WhatsApp opnieuw hebt moeten activeren op de Xiaomi, dan is de kans groot dat lokale WhatsApp-data op dat toestel niet meer terugkomt, tenzij er nog een lokale map of backup aanwezig is. Je kunt nog kijken onder Android/media/com.whatsapp/WhatsApp/Media of eventueel de oude map WhatsApp/Media, maar als die leeg is en er geen backup is teruggezet, valt er waarschijnlijk weinig te herstellen.

De Samsung thuis is waarschijnlijk je beste kans, als daar de chats/media nog wel aanwezig zijn.