Microsoft zegt printerdrivers vaarwel: je printer praat…

Pagina: 1
Acties:

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-07 21:38
Artikel: review: Microsoft zegt printerdrivers vaarwel: je printer praat voortaan stan...
Auteur: @Imre Himmelbauer
Door zijn opensourcenatuur is het bijvoorbeeld ook de motor achter CUPS, het printsysteem voor Linux-systemen.
CUPS is niet alleen het printsysteem voor Linux maar ook de standaard voor BSD-varianten, macOS, iOS, iPadOS.

Ik vind het jammer dat artikelen op Tweakers na die jaren nog steeds overwegend geschreven lijken worden door een Microsoft Windows-bril, alsof er bijna niets anders bestaat.

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:50

Imre Himmelbauer

Redacteur
Ik zal de informatie toevoegen. Verder ben ik het oneens met je kritiek, in de zin die je noemt staat letterlijk Linux genoemd. Ook over Apple-besturingssystemen schrijven we veel: sinds begin dit jaar hebben we in bijna even veel nieuwsberichten Apple als Microsoft genoemd. Maar goed, je feedback op het stuk is terecht.

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-07 21:38
Apple als merk/fabrikant is vaak onderwerp van nieuws / wordt vaak genoemd, maar vaak gaat om bijvoorbeeld geruchten of een prijsverhoging. Dat is niet hetzelfde als een artikel wat bijvoorbeeld dieper in gaat op de achtergronden van printerdrivers. Dat is veel interessanter. Kost ook veel meer tijd om te schrijven natuurlijk.

Als ik zoek op nieuws-artikelen van de laatste 12 maanden op Tweakers over Windows kom ik op 648 nieuwsberichten. Zoekend op macOS: 140.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:19
beeldbuijs schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 00:37:
Apple als merk/fabrikant is vaak onderwerp van nieuws / wordt vaak genoemd, maar vaak gaat om bijvoorbeeld geruchten of een prijsverhoging. Dat is niet hetzelfde als een artikel wat bijvoorbeeld dieper in gaat op de achtergronden van printerdrivers. Dat is veel interessanter. Kost ook veel meer tijd om te schrijven natuurlijk.

Als ik zoek op nieuws-artikelen van de laatste 12 maanden op Tweakers over Windows kom ik op 648 nieuwsberichten. Zoekend op macOS: 140.
Het gevolg van deze mismatch is ook dat Windows veel vaker negatief in het nieuws komt dan macos. Onevenredig vaak. Elke bug of scheet onder Windows krijgt een eigen artikel, terwijl er meerdere high vulnerabilities geweest zijn in macos (of Linux) waarover niet wordt geschreven. Microsoft stopt met Windows 10 updates? Blijkbaar was dat 10+ artikelen waard. Online account nodig? Vele artikelen aan gewijd.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:37

3_s

segil schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:55:
[...]

Het gevolg van deze mismatch is ook dat Windows veel vaker negatief in het nieuws komt dan macos. Onevenredig vaak. Elke bug of scheet onder Windows krijgt een eigen artikel, terwijl er meerdere high vulnerabilities geweest zijn in macos (of Linux) waarover niet wordt geschreven. Microsoft stopt met Windows 10 updates? Blijkbaar was dat 10+ artikelen waard. Online account nodig? Vele artikelen aan gewijd.
Dit volgt toch redelijk de gebruikersaantallen, misschien eerder nog te weinig Windows?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
3_s schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Dit volgt toch redelijk de gebruikersaantallen, misschien eerder nog te weinig Windows?
Dat wou ik ook net zeggen. Als het marktaandeel van macOS op de Nederlandse markt een kwart is van dat van Windows dan is het veel. Met die bril op wordt er juist meer dan evenredig veel over geschreven.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1