Er is mogelijk te veel energiebelasting betaald....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Landisk4001
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:00
Onze organisatie ontving de volgende email van VastgoedVoordeel.com. Ons pand bevindt is een samengesteld pand met boven ons woningen. Wij zitten op hetzelfde nummer met B/C toevoeging etc.
Ik kwam uw e-mailadres tegen via uw website. Ik ben student in Delft en help particulieren en bedrijven met de regeling van teruggaaf energiebelasting. Je komt hiervoor in aanmerking wanneer meerdere adressen gebruikmaken van één energieaansluiting.

Voor uw adres lijkt dit mogelijk relevant, omdat dit adres vermoedelijk een aansluiting deelt met ....... Op basis van mijn eerste inschatting kan het gaan om ongeveer €xxxx over de afgelopen vijf jaar.

Heeft u volgende week 2 minuten tijd? Dan leg ik kort uit hoe dit werkt en of het voor u interessant is. 
Hebben jullie ervaring hiermee? In eerste instantie dacht ik dat het om spam ging, maar toch te vermoeden dat het om een legitiem bedrijf gaat. Ik hoor graag jullie bevindingen.

Alle reacties

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 22:06
hoe staat het in het kadaster?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Het bedrijf lijkt wel legitiem. Ze bestaan maar een jaar en hebben alleen een 06-nummer als telefoonnummer staan. Maar verder staat er wel een KvK-nummer en BTW-nummer op.
Als een bedrijf zomaar een e-mail stuurt dat je bij een ander bedrijf iets kunt besparen, kunnen ze er waarschijnlijk wat aan verdienen.

Van de website:
Een account aanmaken is altijd gratis, er zijn geen verborgen kosten of voorwaarden voor het aanmaken en gebruiken van een account. Onze diensten hebben verschillende kostenopgaven, dit staat altijd omschreven per dienst.
Als je een dienst van hun wil gebruiken, kijk dan of ze no-cure-no-pay hebben. Dus als ze niets hebben bespaart voor je, dat het je dan ook niets kost. Mogelijk willen ze een percentage van het teruggevraagde bedrag hebben, maar zorg ervoor dat het jouzelf nooit iets kost.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Landisk4001 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:52:
Onze organisatie ontving de volgende email van VastgoedVoordeel.com. Ons pand bevindt is een samengesteld pand met boven ons woningen. Wij zitten op hetzelfde nummer met B/C toevoeging etc.

[...]

Hebben jullie ervaring hiermee? In eerste instantie dacht ik dat het om spam ging, maar toch te vermoeden dat het om een legitiem bedrijf gaat. Ik hoor graag jullie bevindingen.
Dit kan niet kloppen. Energiebelasting is een vaste heffing per kWh. Of er meerdere aansluitingen zijn doet op geen enkele manier ter zake.

Misschien dat ze het hebben over de "vermindering energiebelasting" wat een vast bedrag is die elke gebruiker krijgt ongeacht het stroom gebruik. Maar wil je echt zaken doen met een bedrijf/organisatie die niet eens zijn basis informatie op orde heeft? Klinkt niet echt betrouwbaar.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Onbekend schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:12:
Het bedrijf lijkt wel legitiem. Ze bestaan maar een jaar en hebben alleen een 06-nummer als telefoonnummer staan. Maar verder staat er wel een KvK-nummer en BTW-nummer op.
Als een bedrijf zomaar een e-mail stuurt dat je bij een ander bedrijf iets kunt besparen, kunnen ze er waarschijnlijk wat aan verdienen.

Van de website:

[...]

Als je een dienst van hun wil gebruiken, kijk dan of ze no-cure-no-pay hebben. Dus als ze niets hebben bespaart voor je, dat het je dan ook niets kost. Mogelijk willen ze een percentage van het teruggevraagde bedrag hebben, maar zorg ervoor dat het jouzelf nooit iets kost.
Als je wilt heb je morgen een KVK en BTW nummer hebben, dus ik zou dat niet als maatstaf voor legitiem bedrijf gebruiken.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:01

prein2

Monument verduurzamen is leuk

De inhoud klopt (mogelijk). Maar als het waar is kun je op basis van zijn mail en je eigen situatie en Google het ook gewoon zelf terugvragen..

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
Hier kan je zelf alle relevante informatie vinden en een eventuele teruggave aanvragen:
https://www.belastingdien...r_dan_een_onroerende_zaak

Spel en typfouten voorbehouden

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36
prein2 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:23:
De inhoud klopt (mogelijk). Maar als het waar is kun je op basis van zijn mail en je eigen situatie en Google het ook gewoon zelf terugvragen..
Of je doet het 't zelfde zoals de persoon van de website en zet AI in om alles voor je te regelen. Dat is namelijk de werkwijze zoals hij/zij het beschrijft in de algemene voorwaarden. Let dus op dat hij waarschijnlijk jou gegevens aan AI geeft.

Het adres is een bovenwoning (volgens mij boven een pizzeria) en het kan dus prima een bijverdienste zijn van een student. Ik weet alleen niet of ik de reviews moet geloven. Er staat bijvoorbeeld in dat hij elk jaar alles voor je regelt terwijl het domein pas op 25 mei 2025 is geregistreerd. Dus dat zou wel knap zijn als iemand dan al meer dan 1 jaar lid is van die club. Ik denk dat het mogelijk is dat klasgenoten/vrienden reviews hebben geplaatst.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 22:06
hanev001 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:01:
[...]

Dit kan niet kloppen. Energiebelasting is een vaste heffing per kWh. Of er meerdere aansluitingen zijn doet op geen enkele manier ter zake.

Misschien dat ze het hebben over de "vermindering energiebelasting" wat een vast bedrag is die elke gebruiker krijgt ongeacht het stroom gebruik. Maar wil je echt zaken doen met een bedrijf/organisatie die niet eens zijn basis informatie op orde heeft? Klinkt niet echt betrouwbaar.
ja maar ook nee. Energiebelasting werkt in staffels. in sommige gevallen moet je alle stroom.op.1 adres optellen voor de energiebelasting ook als het over verschillende aansluitingen wordt geleverd. Als je (ruim) boven de 10.000 kWh/jaar zit dan gaat het wel om geld.

• Landisk4001
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:00
Bedankt allemaal voor de informatie. Ik ga het verder uitzoeken. Je krijgt zo'n mail binnen en dan komt toch de vraag op of dit een scam is of niet.

Punt is dat deze student mij op iets gewezen heeft waar ik me niet van bewust was. Als dat ons een voordeel oplevert, dan mag hij daar ook een percentage van krijgen. Ik zal erop letten dat het no-cure no-pay is.
Pagina: 1