Welke 'deze regels' zijn dit?Ook moet deze stap leiden tot een kleiner prijsverschil met Europese webshops, die zich wél aan deze regels houden.
De eerste zin van het artikel:
Dat is niet het geval, het gaat over alle landen buiten de EU die iets naar een land binnen de EU verzenden
Geeft de indruk dat het specifiek over heffingen voor producten vanuit China gaat en enkel in Nederland en Belgie geldt.Nederlanders en Belgen die Chinese pakketjes bestellen, betalen vanaf woensdag 3 euro meer per product of productcategorie.
Dat is niet het geval, het gaat over alle landen buiten de EU die iets naar een land binnen de EU verzenden
Kunnen jullie atoppen met het frame dat dit alleen zou gaan om China pakketjes? Ik haal comics uit de VS en VK en ook die worden duurder.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik heb dit even overlegd met onze eindredactie en we gaan de kop niet aanpassen. Wel heb ik even in de tekst expliciet erbij gezegd dat ook pakketjes uit bijvoorbeeld de VS en het VK duurder worden. Dank voor de opmerkingen!
Dat het niet gaat om alleen China stond vanaf het begin in de tweede zin van het artikel, dus niemand kan serieus de indruk krijgen dat het alleen om China gaat. Een kop is niet bedoeld om volledig te zijn, de kop moet vooral juist en de relevantie weergeven voor zoveel mogelijk lezers. Kondigt Acer 15 laptops aan? Dan staan ze niet alle 15 in de kop. Het is immers een kop, geen samenvatting
Van alle pakketjes die de EU binnenkomen is volgens het meest recente cijfer dat ik ken 91 procent afkomstig uit China. Ik ben het ook oneens dat het de indruk geeft dat het alleen gaat om Chinese spullen of alleen in Nederland en België. Onze lezers komen voor 99,9 procent uit Nederland en België en daarom staat dat in de kop. Er staat duidelijk in dat het een EU-regel betreft.
Wel is het zo dat Nederland en België samen goed zijn voor bijna 50 procent van de pakketjes en alle andere EU-landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje bij elkaar, de andere 50 procent. Het is dus een maatregel die Nederlanders en Belgen buitensporig hard treft en extra relevant om dat te vermelden. Dat statistiekje stond ook niet in het artikel en heb ik nog even toegevoegd
Dat het niet gaat om alleen China stond vanaf het begin in de tweede zin van het artikel, dus niemand kan serieus de indruk krijgen dat het alleen om China gaat. Een kop is niet bedoeld om volledig te zijn, de kop moet vooral juist en de relevantie weergeven voor zoveel mogelijk lezers. Kondigt Acer 15 laptops aan? Dan staan ze niet alle 15 in de kop. Het is immers een kop, geen samenvatting
Van alle pakketjes die de EU binnenkomen is volgens het meest recente cijfer dat ik ken 91 procent afkomstig uit China. Ik ben het ook oneens dat het de indruk geeft dat het alleen gaat om Chinese spullen of alleen in Nederland en België. Onze lezers komen voor 99,9 procent uit Nederland en België en daarom staat dat in de kop. Er staat duidelijk in dat het een EU-regel betreft.
Wel is het zo dat Nederland en België samen goed zijn voor bijna 50 procent van de pakketjes en alle andere EU-landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje bij elkaar, de andere 50 procent. Het is dus een maatregel die Nederlanders en Belgen buitensporig hard treft en extra relevant om dat te vermelden. Dat statistiekje stond ook niet in het artikel en heb ik nog even toegevoegd
Maar als Acer 15 laptops aankondigt, zet je in de kop ook niet 'Acer kondigt 10 laptops aan' om dan in de tweede alinea te zeggen 'eigenlijk zijn het er 15'
.
Ik mis ook nog een verduidelijking over 'deze regels' die de EU webwinkels al wel zouden hanteren. Ik heb geen idee welke regels daar exact bedoeld worden, zie ook mijn eerdere bericht in het topic.arnoudwokke schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:28:
Ik heb dit even overlegd met onze eindredactie en we gaan de kop niet aanpassen. Wel heb ik even in de tekst expliciet erbij gezegd dat ook pakketjes uit bijvoorbeeld de VS en het VK duurder worden. Dank voor de opmerkingen!![]()
Dat het niet gaat om alleen China stond vanaf het begin in de tweede zin van het artikel, dus niemand kan serieus de indruk krijgen dat het alleen om China gaat. Een kop is niet bedoeld om volledig te zijn, de kop moet vooral juist en de relevantie weergeven voor zoveel mogelijk lezers. Kondigt Acer 15 laptops aan? Dan staan ze niet alle 15 in de kop. Het is immers een kop, geen samenvatting![]()
Echt ontzettend vreemd beargumenteerdarnoudwokke schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:28:
Ik heb dit even overlegd met onze eindredactie en we gaan de kop niet aanpassen. Wel heb ik even in de tekst expliciet erbij gezegd dat ook pakketjes uit bijvoorbeeld de VS en het VK duurder worden. Dank voor de opmerkingen!
Voor mij persoonlijk: ik koop nooit iets in China en heb heel veel uit de VS laten komen. Voor mij lijkt het artikel dus volledig irrelevant, maar het is juist wel relevant. Ik vind deze kop een soort stemmingmakerij.
Pagina: 1