Familie agenda whiteboard alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-07 14:58
Mijn vraag
Wat zijn goede alternatieven voor een groot whiteboard of is er veel kwaliteitsverschil?

Context:
Als gezin willen we graag in huis een groot (110 x 100 cm) bord hebben voor een familie agenda. Magnetisch zou fijn zijn, maar het moet vooral lekker schijven/wissen zijn.

Zelf gezocht en eigen ervaring:
Acryl borden zien er heel erg goed uitwisbaar uit, maar is dat zo vraag ik mij af. Hier heb ik geen ervaring mee. Whiteboards heb ik wel ervaring mee, maar het lijkt erop dat er heel veel verschil in kwaliteit zit. De ene keer is het een bord waar de vlekken opzitten van vorige sessies (kantoor) en ben je aan het boenen totdat je een ons weegt. De andere keer werkt het perfect.

Alle reacties

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat whiteboards betreft zit er volgens mij een groot verschil welke stiften je gebruikt en welke manier van schoonmaken. Op kantoor hebben we allemaal dezelfde borden maar verschillende stiften (en per kantoorbewoner aparte schoonmaakrituelen). Met als gevolg inderdaad sommige borden die schoon zijn en sommigen met vlekken die niet meer weg gaan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• JackDaniels
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:29
Wij hebben gekozen voor krijtborden in de keuken en de gang. Staat een stuk sjieker in huis dan een whiteboard (whiteboard geeft meer een kantoorgevoel, maar dat is mijn mening). Daarnaast zijn krijtborden gewoon met water schoon te maken.

• M16clunsje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-07 15:18
Wij hadden dezelfde wens en hebben gekozen voor een frameloos, magnetisch glassboard. Mat, wit. Het is een stuk 'luxer' dan een whiteboard.

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:23
Krijtverf? Klein muurtje schilderen. Leuk voor de kiddo's

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-07 15:08
Een vlekkerig bord is waarschijnlijk met wasbenzine goed schoon te krijgen.
Verder weinig ervaring met white boards.
Krijt is leuk als je er niet te veel gebruik van maakt, komt nogal een hoop stof vanaf namelijk...

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:22
M16clunsje schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:19:
Wij hadden dezelfde wens en hebben gekozen voor een frameloos, magnetisch glassboard. Mat, wit. Het is een stuk 'luxer' dan een whiteboard.
Dat had ik in de vorige woning ook inderdaad. Omdat het er een stuk beter uitziet en minder “kantoor” is dan een whiteboard.

Tegenwoordig niets meer. De kids zijn nog te jong om zich daar druk om te hoeven maken en zodra ze oud genoeg zijn hebben ze inmiddels ook een iPhone en kunnen ze daar gewoon in de family agenda.
Pagina: 1