Toon posts:

[CSS] Tabel absoluut positioneren met overflow

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een pagina moet zo ingedeeld worden dat altijd een goede print-out gemaakt kan worden. Daarvoor wil ik een tabel gebruiken die absoluut is gepositioneerd.

Ik wil twee tabellen maken die een a4'tje in 2en delen in landscape, zoals dit:
("." = tekst, "|" en "-" = tableborder)

|------ ------|
|.....| |.....|
|.....| |.....|
|.....| |.....|
|------ ------|

(ik hoop dat het nog duidelijk is ;)

Maargoed, mijn probleem is:
stel er kom meer tekst in één van de tabellen, dan mag de tabel niet groter worden, omdat dan de print-out niet goed wordt. standaar kan CSS wel zinnen afbreken maar geen woorden, zodat als er een lang woord komt de tabel groter zal worden.
Ik weet dat je elementen kun later wegschuiven dmv de overflow functie, maar die krijg ik niet aan het werken met een <TABLE> of <TD>.

Kan iemand mij vertellen (adhv een voorbeeldje) hoe dit moet?

Verwijderd

/me mij snap ik dit niet helemaal, maar ok.

Misschien kan je het doen door bij je css van de table [of tr/td] dit toe te voegen:
code:
1
TEXT-ALIGN: justify;

Een url zal denk ik wel handig zijn.... dan snapt men denk ik beter wat je bedoeld...

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Overflow :? om een tabel vaste waarden te geven, lijkt me meer een kwestie van absolute waarden meegeven aan een tabel (tipje van de sluier:)
code:
1
2
<table width="740">
</table>

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 20:30 schreef Tigereye het volgende:
/me mij snap ik dit niet helemaal, maar ok.

Misschien kan je het doen door bij je css van de table [of tr/td] dit toe te voegen:
code:
1
TEXT-ALIGN: justify;

Een url zal denk ik wel handig zijn.... dan snapt men denk ik beter wat je bedoeld...
Ik kan helaas geen url sturen omdat het netwerk waar het op staan niet verboden is met het internet.

het justify alignen is alleen voor het uitvullen van de regel, wat ik bedoel is: stel je hebt een table- of tdwidth van 50px en in de TD komt een woord te staan dat langer is dan 50px, dan moet dat gedeelte van het woord dat buiten de TD komt niet getoond worden (of laten scrollen). Ik weet dat dit kan met een DIV element ( <DIV STYLE="position: absolute; overflow: scroll;"> ), maar dit werkt dus niet als ik het met een TD element wil doen.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk hebt gemaakt...

Verwijderd

[ben ik nou blond mode]
Dan maak je toch een <div> IN die <td> :?

[/ben ik nou blond mode]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 21:09
aha, ik snap je wel maar heb echt geen flauw idee hoe je dit zou kunnen oplossen.
[/nutteloos]
Pagina: 1