Mijn auto was afgekeurd vanwege een storing in de SOS-functie en dat is vandaag met een vervolgafspraak verholpen, maar nu vraag ik mij af of de Audi-dealer wel de APK heeft verlengd. Op de site van de RDW staat nog namelijk nog steeds de oude datum. Gaat dat normaal gesproken in realtime of zit er nog enige vertraging in?
Vraag
Beste antwoord (via NotSoSteady op 30-06-2026 19:42)
Of het echt realtime is weet ik niet, maar wel zeer snel. Ik gebruik dit wel eens om te kijken of mijn auto al klaar is bij de garage. De status is soms al bijgewerkt voordat de garage mij belt. Je krijgt ook altijd een keuringsbewijs mee. Als je deze niet hebt gehad kun je ervan uitgaan dat de auto niet is herkeurt.
Alle reacties
In ieder geval wel op dezelfde dag, althans dat is mijn ervaring.
Heb je wel een rdw uitdraai gehad dat hij nu goedgekeurd is ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Of het echt realtime is weet ik niet, maar wel zeer snel. Ik gebruik dit wel eens om te kijken of mijn auto al klaar is bij de garage. De status is soms al bijgewerkt voordat de garage mij belt. Je krijgt ook altijd een keuringsbewijs mee. Als je deze niet hebt gehad kun je ervan uitgaan dat de auto niet is herkeurt.
Nee, alleen een factuur waarop de 'volgende APK-datum' staat in 2028, maar dat zal hun interne systeem wel zijn. Op de RDW is helemaal niks te zien. Onbegrijpelijk dat je de auto brengt voor een reparatie om door te APK te komen, waarna ze vergeten het belangrijkste te doen.heuveltje schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:37:
In ieder geval wel op dezelfde dag, althans dat is mijn ervaring.
Dan zal het wel mis zijn gegaan, want ze belden om 14:00 al dat de auto klaar was.OosterF schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:38:
Beide bedankt in ieder geval.