Vraag

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07 19:26
ik ben aan het proberen een website op synology te hosten, alles is gelukt en bereikbaar, ik kan zelfs inloggen in wordpress maar geen plugins toevoegen en laat dat nu net redelijk essentieel zijn...

ik krijg volgende melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYMNkRwQJemyJ9WtDlpz2TvvgwM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TMj3ePTKe7rqR4ni2iOaCMPP.jpg?f=user_large

ik heb deze tutorial gevolgd YouTube: How to self host a Wordpress website on Synology NAS (updated for 2024) en deze regel " define( 'FS_METHOD', 'direct' ); " toegevoegd zoals op het filmpje bij 26 min.

Normaal zou ik dan direct moeten gaan maar het lukt mij niet, iemand raad in deze?

Alle reacties

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Marius heeft goede stap voor stap handleidingen voor Wordpress en voor Wordpress in een Dockercontainer mocht je Synology dat aankunnen

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• chundo
Ik heb de tutorial van marius gevolgd, bedankt, duidelijke instructies maar ben er niet heel uit

wordpress.xxx.synology.me werkt en ik kan plugins downloaden en bewerken

xxx.synology.me is niet bereikbaar net als www.xxx.be

Poort 443 en 80 stonden open en een portfw naar xxx.synology.me, dit werkte met de vorige tutorial

Ik zie in de tutorial nergens niks over portfw ofzo staan of kijk ik daar over, iemand een tip want ik loop helemaal vast

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 09:55

jurroen

Security en privacy geek

Ik heb de tutorial niet gelezen / gezien. Maar het feit dat ze aanraden om de FS_METHOD environment variabele op direct te zetten zegt mij al genoeg. Vooral van wegblijven.

Anyhow, met vrij veel zekerheid is het een permissie issue als WordPress met die FTP popup komt. Dat is het 'fallback' mechanisme namelijk.

Hoe je het op kunt lossen in dit specifieke geval kan ik je niet bij helpen. Maar in die hoek is het (zeer) waarschijnlijk wel te vinden. Succes ermee.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• chundo
Ik ben ook overgeschakeld naar een andere methode en gebruik nu die van Marius, andere methode, ander probleem :P