Verkeerd product ontvangen, wel gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 22:10
Ik ben benieuwd naar jullie mening in deze en advies wat jullie zouden doen hiermee.

Onlangs kocht ik bij een webshop voetensteuntjes voor achterop een fiets. Deze direct na ontvangst proberen te monteren. Het bleek echter een zeer slecht ontworpen product, met als hoogtepunt bouten zo lang dat deze bijna de spaken raken na monteren.

Retourneren in nieuwstaat was niet meer mogelijk* dus besloot ik een klacht over het product te sturen met een opsomming van de problemen. Terwijl ik dat deed en een link naar het artikel wilde plaatsen, ontdekte ik dat ik het verkeerde artikel ontvangen heb 8)7 (wel het juiste merk, maar een ander model). Ook dit heb ik vermeld in mijn mail.

De reactie van de webshop was dat ze mijn klachten/zorgen aan de fabrikant gemeld hebben. Nou prima, verwacht er verder weinig van.

Dat ik het verkeerde product heb ontvangen vinden ze vervelend, maar omdat ik het al gemonteerd heb* willen ze het niet omruilen.

Tsja, wat zouden jullie nu doen?

Ik heb geen rechtsbijstand.

\* Er zaten onder andere kunststof jasbeschermers bij die met tiewraps vastgezet zijn.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Heb je online gekocht? Dan lijkt me Koop op afstand van toepassing.

Binnen 14 dagen mag je het zonder opgaaf van reden terugsturen. Je mag het noodzakelijke doen om het te beoordelen. Dus monteren zou naar mijn mening mogen. Je mag er alleen niet mee naar buiten zijn gaan fietsen.

Kun je die route proberen?

• Pietopdeheuvel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 30-06 15:29
Modbreak:Niet reageren is ook een optie ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 30-06-2026 15:25 ]

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:43
Dit is toch een non-conformiteit? Dit had niet opgestuurd mogen worden, dus kosteloos vervangen zonder verzendkosten (heen en terug), had de winkel maar beter moeten opletten. WKOA is nog niet van toepassing omdat ze eerst het goede moeten opsturen voordat je de functionaliteit kan beoordelen.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:34
Enige vraag: verkeerd product volgens de productinformatie of volgens de afbeelding bij het product?
Voor een verkeerde afbeelding hebben de meeste webshops zich wel ingedekt namelijk.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Waar hebben we het over? €20? Zij hebben het verkeerde opgestuurd, jij hebt niet goed gekeken. Probeer er samen even uit te komen en dat is het dan toch?
Pagina: 1