Cisco 9105 AXI image

Pagina: 1
Acties:

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:41
Hoi,

Recentelijk hebben we vanuit Cisco een firmware update los gelaten in ons netwerk (eerst testen op 1, daarna de rits acespoints erna).
Nu is het zo, dat 1 van al onze acces points de firmware zonder succes is geflasht.
Cisco gecontacteerd, verteld hoe of wat, contracten erbij gepakt en verteld wat er gebeurt is.
Ja zeggen ze, dit is de oudere fout in de firmware die wel eens opspeelt en je moet dan de AP opnieuw imagen, daarna werkt deze weer (even heeeeeel kort samen gevat).
Image erbij gezocht, maar deze mag ik (ondanks toezegging en contracten) niet downloaden.
Cisco gemaild, zoals afgesproken, maar krijg opeens alleen maar "nee" te horen (en niet zoals de telefonisch support aangaf, "ja", te horen)

Beetje radeloos om een goedwerkende AP weg te gooien die alleen maar 1 nieuwe image nodig heeft.
Is er een mogelijkheid om de image van een andere AP te "jatten" en op deze terug te zetten?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
We hebben de hele Uboot sectie + TFTP server klaar staan, maar geen beschikbare image.

DPC Chef-kok :)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik kan inloggen, maar ik moet iets van een serienummer hebben. Wil je me die even via een PM sturen, dan kan ik kijken of het lukt.

Mijn Specs

• Xanquezer
bakvis schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:19:
Ik kan inloggen, maar ik moet iets van een serienummer hebben. Wil je me die even via een PM sturen, dan kan ik kijken of het lukt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik weet niet of je op s/n een geldige download krijgt.
Wat ik wel ondertussen heb gevonden is dat je met een geldig contract wel onbeperkt mag downloaden.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Helaas lukt dat ook niet, hopenlijk kan iemand anders je helpen. Ik gok inderdaad dat je een geldig contract moet hebben. Dit hebben wij ook niet meer sinds onze overschap naar HPe Aruba.

Mijn Specs

• Xanquezer
Toch bedankt.

We hebben 3 geldige contracten (ook op onze AP`s) maar mogen net niet de IMG downloaden.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Weet je zeker dat je deze image moet hebben? Dit is een special release en kun je normaal gesproken alleen downloaden met toestemming van TAC. Heb je een 9800 controller of is het een EWC en welke versie draai je? 8.10 is nog een software release van de oude AireOS controllers en die ondersteunen eigenlijk geen 9k AP's, alleen in een release bestemd voor migratie.

Eat my shorts !

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
Werken andere images van 9105 AXI niet? Waarom moet je die special image hebben?

• Xanquezer
Hoi,

Ja, we draaien de 9800 WLC (vitrueel) icm capwap tunnels, internationaal verspreid over 6 locatie`s dmv SD-WAN (uiteraard ook van Cisco) (en uitbereidende).
De accespoints draaien dezelfde Uboot (1.1.2.4) en sotware versie 17.18.2.64
Als de oudere versie erop geimaged wordt, komt hij weer terug bij onze WLC controller en wordt weer geupdate naar de laatste versie (net zoals de rest).

We hebben contact gehad met een TAC support, eerst zeggen ze "ja, image mag je downloaden, laat het ons weten dmv email" en daarna kregen we alleen maar "Nee" te horen, je hebt onvoldoende contracten...

Op dit moment hebben we 1 AP, met Uboot, zonder gevulde partitie`s... gewoon een lege accespoint zal ik maar even kort samenvatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3cPFGaUmjVdNJUGad4bHmKRq3k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xwYqrYGcKNnDXdisDZEMBA3v.png?f=user_large

• Xanquezer
plizz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:45:
Werken andere images van 9105 AXI niet? Waarom moet je die special image hebben?
Eventueel een andere image is ook goed, als er maar weer n stukje software op staat om te starten en te kunnen koppelen aan de WLC.

Overigens is hier de tutorial die we volgen:
https://www.cisco.com/c/e...5-access-points-from.html

https://community.cisco.c...l-c9105axi-d/td-p/5233470

[ Voor 31% gewijzigd door Xanquezer op 30-06-2026 10:02 ]

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Heb je bundle-ax-bcm32-8_10_130_0.img (4e regel) geprobeerd? Die kan ik wel downloaden.

Eat my shorts !

• Xanquezer
dirkie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:07:
Heb je bundle-ax-bcm32-8_10_130_0.img (4e regel) geprobeerd? Die kan ik wel downloaden.
Ja, die heb ik nodig.
Daarmee kan ik mijn accespoint nog redden van de sloop.

• Xanquezer
Ondertussen opgelost.

Ik kreeg een image, deze via TFTPboot erop gezet (volgens handleiding).
Nog wat gestoeid met UniFS die niet wilde.

Maar uiteindelijk werkt t.
Nieuwe img erop vanuit de WLC en spelen maar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q2Tdn898xXQ8SjJYzxTT7hxq0Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PMa81qfhuQ28QhgNW2T5aIU8.png?f=user_large

Pagina: 1