Nummer 1 uit de test: toch dropshipping? Hilio Aero

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views

Vraag

• Helnas
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-07 07:22
Via een vergelijkingswebsite die eruitzag als een onafhankelijke test, heb ik de nummer 1 noise-cancelling koptelefoon besteld. Achteraf kreeg ik het vermoeden dat dit geen onafhankelijke vergelijking was, maar een affiliate- of reclamewebsite die de webshop promoot.

Na mijn bestelling zag ik in de track & trace dat het pakket vanuit China is verzonden, terwijl de webshop een Nederlands ogende website heeft en een levertijd van 6 tot 9 dagen vermeldt. Daardoor vraag ik me af of ik met een dropshipbedrijf te maken heb en of ik mogelijk ben misleid.

Het pakket is nog onderweg. Ik heb inmiddels per e-mail laten weten dat ik de koop wil ontbinden. Mijn plan is om het pakket bij bezorging te weigeren, zodat het retour gaat.

Heeft iemand ervaring met deze webshop of met deze vergelijkingssite? En is het weigeren van het pakket in dit geval de beste manier om mijn geld terug te krijgen?

"Vergelijkings website":

https://consumenten-gids.nl/beste-noise-cancelling-koptelefoon?gad_source=1&gad_campaignid=23894786794&gbraid=0AAAABDMMsuhggcm75zFT9YZbzH-gzoF3a&gclid=Cj0KCQjwr4jSBhCSARIsAOX1E-K6woPXpBC4g69sMV-HaSVfh3-iQNPhR3iBzXaqB1nEB5Jf22_SFWkaAhePEALw_wcB#vergelijking

Headset website:

https://hilioshop.com/nl-nl/product/koptelefoon-noise-cancelling?gclid=Cj0KCQjwr4jSBhCSARIsAOX1E-K6woPXpBC4g69sMV-HaSVfh3-iQNPhR3iBzXaqB1nEB5Jf22_SFWkaAhePEALw_wcB&gbraid=0AAAABDMMsuhggcm75zFT9YZbzH-gzoF3a&gad_source=1

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Helnas Wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt bij deze aankoop via de betreffende website. Omdat dit geen aankoopadvies betreft, maar ervaringen met de aankoop zelf, past dit bericht niet in het huidige aankoopadviessubforum. Ik verplaats hem daarom naar het Shopping Forum. Neem aldaar even contact op met @Perkouw of @Yorinn of je topic op deze manier kan doorgaan, of dat er daar mogelijk andere voorwaarden gesteld worden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zie een 'paar' rode vlaggen, om er een aantal te noemen:
  • Een vergelijkingswebsite die de naam van het blad van de consumentenbond misbruikt
  • Tech redacteur is niet te vinden op naam, behalve een kind wat iets te jong is voor dit soort schrijfwerk
  • https://www.zerogpt.com/ai-image-detector geeft aan dat er 97% kans is dat de foto van de techredacteur gegenereerd is door AI.
  • Een koptelefoon van 4 tientjes die claimt beter te zijn dan een premium koptelefoon van 300 euro? Voor de gemiddelde gebruiker hoeft goede audioapparatuur geen honderden euros te kosten, maar dit voelt gewoon niet realistisch.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Een vergelijkingswebsite die de naam van het blad van de consumentenbond misbruikt
Daarnaast is de website "consumenten-gids.nl" en staat in het winnaarslogo "consumentengids.nl".

Kromme zinnen:
  • Hilio werd niet gekozen omdat het de duurste of technisch meest geavanceerde koptelefoon is
  • Technisch sterk, maar in de praktijk duidelijk duurder dan Hilio en ANC is correct in plaats van flagship
  • JBL wint op batterijduur, maar je betaalt daarvoor meer dan twee keer zo duur als Hilio
  • je betaalt duidelijk duurder dan Hilio voor relatief beperkte meerwaarde
En na de eerste vergelijking gaat de site in een soort sales-modus die je bij een vergelijking niet zou zien: "Is Hilio beter dan Sony of Bose" in de FAQ.

Ik denk dat weigeren inderdaad de beste optie is nu je hebt aangegeven te willen ontbinden. Als je met Paypal betaald hebt kun je bij gedoe nog een geschil starten.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Hier zie ik ook niet veel in dit topic. Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Ik doe dit topic dan ook op slot

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.