DLCI Routing

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
We gaan een webserver plaatsen bij de KPN. We hebben een reeks van 16 ip addressen toegewezen gekregen in 194.151.80.*
Dit gebeurd doormiddel van DLCI routing (frame relay)...
Aangezien we met de webserver ook een eigen router meeleveren (cisco 2600 series) met daarop IDS en allerlei leuke access-lists vroeg ik me af hoe dat precies in ze werk gaat. De kpn geeft namelijk aan dat ze de 16 ip adressen naar ons toe routeren, maar we hebben zelf ook nog eens een router. Ik veronderstel dat we een subnet meekrijgen van 255.255.255.240

Kan ik de reeks die we toegewezen hebben gekregen nog verder subnetten naar .248 (2*6 hosts) zodat ik toch kan routeren met onze router?

Ik heb namelijk geen idee wat DLCI routing inhoudt, misschien dat iemand hier me wat verder kan helpen...

Greetz
Fly

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Het is een tijdje geleden maar voor zover ik me kan herinneren is 'DLCI' de definitie die je opzet tussen 2 punten op een frame relay. Deze DLCI nummers krijg je van de FR provider.
Als je b.v. 5 vestigingen op een frame relay hebt opgezet dan heeft elke vestiging de 4 DLCI nummers van de andere vestigingen gedefineerd zodat elke vestiging rechtstreeks bij de andere kan komen.
Wat je daar overheen draait doet er niet zoveel toe. In jouw geval dus IP.
De FR provider levert meestal 'stekkerklaar' dus inclusief router. In dat geval gebruik je gewoon OSPF of zet je op jouw router gewoon een static route voor dat subnetje naar die router.

En verder subnetten naar /29 kan volgens mij wel maar los van het feit dat je dan minder IP nummers hebt, moet je volgens mij wel een extra IP nummer binden aan die KPN router zodat je voor elk subnet een gateway hebt.