Windows 11 en hotmail account toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-07 13:15
Hoe kun je een hotmail account nog toevoegen in Outlook op een nieuwe laptop zonder dat je het wachtwoord nog weet het 06 nummer vervallen is en het nieuwe niet is opgevoerd ( voor een code ) het e-mail adres voor verwijzing de mail niet binnen krijgt ( voor een code ) en het hotmail adres nog wel actief is op de oude laptop.

Het gaat om ee nieuwe HP laptop die verder helemaal is bijgewerkt - in Outlook een mail adres heeft toegevoegd gekregen en het maar niet lukt om het hotmail account te koppelen omdat de gegevens niet zijn bijgewerkt.Ook het Outlook mail adres krijgt geen mail van Microsoft binnen verder wel.

We hebben al van alles geprobeerd en wachten ook op antwoord van Microsoft

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:39
Laten we het eens andersom doen?

Zou jij het fijn vinden als jouw e-mailadres door een ander zo maar zonder code, zonder wachtwoord, zonder sms aan een Windows 11 laptop met Outlook toegevoegd kan worden?

Ik mag toch hopen van niet. Dus nee, die optie is er niet. Je zal toch echt wel het wachtwoord nodig hebben en ik mag hopen dat je er ook MFA op hebt zitten. Zo niet, dan toch wel heel gauw inregelen zodra je weer toegang hebt tot het account.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Scandic2008
Nee eens ( het is alleen niet voor mijzelf maar voor iemand die dus de essentiele benodigde informatie niet meer weet of niet heeft aangepast )

MFA zal er zeker niet opzitten - dank voor de aanvulling

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Scandic2008 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:40:
[...]
en het hotmail adres nog wel actief is op de oude laptop.
[...]
Als je hiermee bedoelt dat wachtwoord is ingesteld in een E-Mail-Client, dmv eg. smtp, dan is het wachtwoord (encrypted) opgeslagen op de oude pc. Er bestaat bv. tooling om uit Outlook de opgeslagen instellingen uit te lezen.

• Scandic2008
Het hotmail adres wordt gelezen mbv Outlook app. De tooling - er is tot nog toe geen enkele die werkt.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:39
Maar als je nog toegang hebt tot de huidige Outlook, dan kan je toch lijkt mij ook een wachtwoord reset aanvragen?

Uw account herstellen

Als dat niet werkt, dan kan je nog de Account Recovery Page proberen:

https://account.live.com/acsr

Vul daar alle informatie in (en zo volledig mogelijk en liefst vanaf het device waarop Outlook nog wel werkt).

Als je account daarna hersteld is, zorg voor een nieuw wachtwoord en noteer dat in een Password Manager en activeer MFA!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1