Screens: hoe te monteren met raamhek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
Graaf wil ik screens plaatsen. Nu hebben mijn ramen deuren en doordat ze op de eerste verdieping zijn moet er een hekje voor (zie foto). Nu lijkt het mij niet mooi als de screen geplaatst moet worden op de stenen muur en zou het mooier zijn op het kozijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3iE3AtL5AF3JcYYpV2VkxKwmWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIpbjztwCboN6AfOOPxBcg8Y.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie suggesties hoe hier een screen te plaatsen?

Alle reacties

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:38

bakvis

Tweakers.Nerd

Dit hekje is natuurlijk als valbeveiliging voor wanner je de deur van je frans balkon opzen zet. De screens moeten hier overneen zakken, dus je zult er niet aan ontkomen om de screens op de muur te monteren (op de dagkant) in plaats van op je kozijn (in de dagkant).

Mogelijk moet je zelfs nog een soort verhoging op je muren monteren waar de screens op komen als het hekje verder uitsteekt dan de bakstenen zelf.

Mijn Specs

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
bakvis schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:22:
Dit hekje is natuurlijk als valbeveiliging voor wanner je de deur van je frans balkon opzen zet. De screens moeten hier overneen zakken, dus je zult er niet aan ontkomen om de screens op de muur te monteren (op de dagkant) in plaats van op je kozijn (in de dagkant).

Mogelijk moet je zelfs nog een soort verhoging op je muren monteren waar de screens op komen als het hekje verder uitsteekt dan de bakstenen zelf.
Veel dank. Dat is wel erg lelijk denk ik? Zou het niet mogelijk zijn een hekje tussen het kozijn te maken en dan de screens op het kozijn (dagkant)?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:38

bakvis

Tweakers.Nerd

Dat zou eventueel wel kunnen, maar dat betekend dat je een nieuw hek moet laten maken of het bestaande moet laten aanpassen. Zo te zien heb je voldoende ruimte om dit te doen.

Wat ik echter niet weet of dit als valbeveiliging mag in verband met de krachten die spelen. Zo te zien zit het valhek enkel aan eht kozijn vast? Niet ook nog aan de onderzeide aan de bakstenen of beton constructie?

De vraag is of deze aanpassing opweegt tegen de estiek van de screens de iets uit steken? Je moet daar best wat voor doen:
  • valhek aanpassen of opnieuw maken
  • bestaande gaten in het kozijn dicht maken en kozijn opnieuw schilderen
  • hek opnieuw monteren
Als je dit zelf kunt valt het wel mee, maar je werkt nog steeds op hoogte. Wanneer je het moet laten doen is het best kostbaar.

Mijn Specs

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Je kan de buitenmuur afbreken en een paar cm verder naar buiten opnieuw zetten, dan kan de screen mooi 'in de dag' komen. Als je toch de muur beter wil isoleren, kan dat een optie zijn.

Maar vraag vooral prijs op, denk dat je met het prijskaartje in de hand plots het niet meer erg vind dat de screens ietsje uitsteken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:38
Je zou ook een hekje kunnen (laten) maken die buiten het kozijn aan de gevel gemonteerd zit, zodat er op het kozijn ruimte blijft voor de screen. Zoals de plaatjes bij deze webshop: https://www.hekwerkwebshop.nl/balustrades/frans-balkonhekwerk/frans-balkonhekwerk-a01

Duur: vast. Maar ik snap je, ik geef ook best veel om het aanzicht van de gevel. Mensen installeren bijvoorbeeld ook veel airco's met witte kabelgoten over de gevel, want makkelijk, maar het ziet er in mijn ogen niet uit. Vooral als er over de decennia meerdere "makkelijke" aanpassingen aan de gevel gedaan worden.

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:40
Het plaatsen op de stenen is vrij normaal en zou ik gewoon doen. Er zijn ook rails die een paar centimeter naar voren komen, maar als ik de foto zo zie is dat hier niet eens nodig. Het verschil is minimaal met plaatsen aan de binnenkant. Die bak die er boven hangt is altijd lelijk, ongeacht hoe je hem plaatst en de rails zie je ook ongeacht de plaatsing. Mijn ongezouten mening: niet aanstellen en dat ding gewoon op de muur zetten. Ga niet moeilijk doen voor een piepklein verschil. Na een week zie je het toch niet meer, je wordt vanzelf blind voor dat soort dingen. En als je binnen zit zie je het sowieso niet. Een huis is ook een soort gebruiksvoorwerp, dus het mag best praktisch zijn.

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:59
Ik denk dat je hier wel LHTF geleiders kan gebruiken.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZ1M+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Pagina: 1