Vraag

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:39
Afgelopen vrijdag heb ikmijn S22 ultra in het zwembad gebruikt (max 1 m diep, zoet water met chloor).

Op een gegeven moment deed de camera app moeilijk toen ik naar portret modus ging. Daarna gaf hij de foutmelding ‘camerafout’. Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, maar kreeg de zelfde melding. Enige minuten later zag ik condens in de lens.

Toen heb ik de telefoon weggelegd en ben weer gaan zwemmen, na een uurtje zijn we uit het zwembad gegaan. Ik heb toen op mijn telefoon wat info gezocht en daar werd aangeraden de telefoon op een warme plek te leggen, dat was van het weekend geen probleem, ik heb de telefoon onder de föhn van het zwembad gelegd en merkte dat de condens wegtrok, maar helaas werkt de camera nog steeds niet en kwam de condens vrij snel weer terug.

Omdat ik op een vakantiepark was en de telefoon verder niet nodig had behalve voor foto’s heb ik m toen uitgezet en weggelegd, Nu we weer thuis zijn wilde ik de foto’s eraf halen voordat ik naar de reparateur ga. Maar de telefoon gaat niet meer aan. Ligt al meer dan een uur aan de lader aar doet niets, ook aan de pc met alle knoppencombinsties doet niks.

Kan ik nog iets doen?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18
Als de telefoon niet meer aan wil, kun je hem open maken, alles drogen en nakijken of er ergens kortsluiting is. Die kortsluiting / roest dan verhelpen, en daarna opnieuw proberen aan te zetten.