Halverwege juli loopt mijn vaste energiecontract af. Om nog optimaal van de laatste maanden salderen gebruik te maken ben ik aan het rekenen geslagen.
Ik heb een jaarlijks verbruik van 7000 en teruglevering van 3500 door zonnepanelen. Ik heb geen thuisaccu of andere opslag mogelijkheden.
Afgelopen 12 maanden een vast contract en dat heeft ongeveer 900 euro gekost incl salderen.
Tegelijkertijd een simulatie in Home assistant van een dynamisch contract wat ongeveer 800 euro gekost heeft incl salderen. (als mijn rekenmethode juist is).
Reken ik goed en doe ik er goed aan om nu over te gaan naar een dynamisch contract, of is het juist beter om nu nog een vast of variabel contract af te sluiten?
Ik neem aan dat er meer mensen in een dergelijke situatie zitten
Ik heb een jaarlijks verbruik van 7000 en teruglevering van 3500 door zonnepanelen. Ik heb geen thuisaccu of andere opslag mogelijkheden.
Afgelopen 12 maanden een vast contract en dat heeft ongeveer 900 euro gekost incl salderen.
Tegelijkertijd een simulatie in Home assistant van een dynamisch contract wat ongeveer 800 euro gekost heeft incl salderen. (als mijn rekenmethode juist is).
Reken ik goed en doe ik er goed aan om nu over te gaan naar een dynamisch contract, of is het juist beter om nu nog een vast of variabel contract af te sluiten?
Ik neem aan dat er meer mensen in een dergelijke situatie zitten