Ben ik (ook) opgelicht door Gistron ? advies aub

Pagina: 1
Acties:

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Ik heb dus een AMD TB 1400, Abit KT7E, Creative geforce3 en een soundblaster Live! gekocht. Ik van te voren natuurlijk ff mailen of alles op voorraad is. Ja zeggen ze. Na een week heb ik nog niks ontvangen, zeggen ze, jah de videokaart was niet op voorraad (jaja). Toen ik dan alles had ging ik ff met iemand anders alles in mekaar zetten. PC aan en GEEN BEELD. Na veel gepruts (andere videokaart, geheugen, PCI videokaart), en nog geen beeld had ik het mobo maar terug gestuurd samen met de processor. Krijg ik nu alles terug vandaag. Ik zie mn mobo + cooler, maar nergens is mn cpu te vinden. Ik dus snel et briefje openen: CPU DOORGEBRAND; geen garantie!!! DIT IS DUS ONZIN!!! Ik bellen, zei geven mij de schuld ervan dat IK de cooler der verkeerd opgezet heb. Ja NIET DUS en dat weet ik 100% zeker. Later zeiden ze nog (over de telefoon) dat ze als ze meerdere kapotte hebben, ze deze terug sturen naar AMD. Maar in het HALF-DUITSE briefje staat daar niks over! Mijn theorie: na een poos sturen ze die dingen WEL terug, maar de klant verwacht het geld niet terug (staat niet op et briefje). En houden het geld natuurlijk lekker voor zichzelf. Ook wilden ze niet de volgens hun doorgebrande CPU terugsturen!! NAJA!! Volgens mij liegen ze maar wat, want ik geloof der NIKS van (heb wel eerder een pc in mekaar gezet en iemand anders die hielp ook). Ik ben dus ZWAAR ontevreden. Maar weet iemand wat ik hier aan kan doen ?
Want dit zaakje stinkt nogal !

bvd

[add]
Ook staat in hun algemene voorwaarden dat als het jouw schuld is dat et niet werkt ofzo, dat je ZELF de verzendkostenterug moet betalen evenals 25 aan administratiekosten. Heb ik niet moeten betalen. Volgens mij niet, zodat mensen niet gaan bellen en zei niet dat verhaal hoeven op te hangen over CPUs terugsturen naar AMD, zodat ze het geld zelf kunnen houden!
[/add]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19
Op vrijdag 21 september 2001 14:53 schreef _KweeNie_ het volgende:
Ik dus snel et briefje openen: CPU DOORGEBRAND; bvd
* DiedX vraagt zich af hoe een tweaker een CPU door kan laten branden?!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Je weet zelf het beste of je genaaid bent of niet.
Als je de cpu en koeler goed aangesloten hebt, en het is kapot gegaan, dan ben je genaaid. Anders ben jij degene die naait.

Draaide de fan op je koeler wel? Heb je de folie tussen je koeler en cpu wel verwijderd? Maakte de koeler wel goed kontakt met de cpu? Zo ja, dan ben je stevig genaaid.

Gewoon net zo lang blijven zeuren tot ze een nieuwe sturen.
Desnoods ff met een consumentenbond contact opnemen ofzo.

Succes

Wreckerrm

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

klotestreek, laat die diegene met wie je de pc heb gebouwd gewoon getuigen dat de CPU nog goed was voor je hem opstuurde

Verwijderd

Hoe heb je het zaakje opgestuurd? Zat de koeler nog op de processor? Als zoiets wordt gezegd dan moeten ze of hebben gezien dat de koeler en niet goed opzat of dat er totaal geen koelpasta op de core zat? Een AMD TB1400 is heel erg gevoelig voor verkeerd geplaatste koelingen. Als de processor nog niet doorgebrand was toen je deze kreeg (heb je natuurlijk ff gecontrolleert) en je deze doorgebrand terugstuurt dan is het logisch dat je er geen garantie op hebt (user abuse).

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 21:15
Op vrijdag 21 september 2001 14:53 schreef _KweeNie_ het volgende:
Ook wilden ze niet de volgens hun doorgebrande CPU terugsturen!!
Wat is dat nu voor iets raars....
Gewoon terug eisen als je geen geld terug krijgt,je hebt er immers voor betaald, want zoals jij het verteld "lijkt" het idd alsof ze die proc. gewoon naar AMD sturen en geld in eigen zak steken.....

.

Verwijderd

Sterk verhaal, temeer omdat je de cpu niet eens terug hebt gekregen.
Zelfs als ie zou doorgebrand zijn is het nog steeds jou cpu en moeten ze hem teruggeven.
Heb ook al verbrande amd cpu's gehad, maar als er uiterlijk nix aan te zien is dan geeft amd gewoon een nieuwe :-)

Verwijderd

Idd, eis je CPU terug..

doorgebrand of niet, dat ding is van jou, jij hebt er voor betaald.

Met een beetje geluk hebben ze 'm niet meer en moeten ze je wel een werkende opsturen..

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
mij hadden ze een kapot mobo gestuurd.
ik teruggestuurd na 2 weken zeggen ze nog steeds dat ze niks ontvangen hebben. :(

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
eis hem terug maar .. je hebt er wel geen zak meer aan maar toch..

of misschien wel .. wanneer er nog iemand is die je kent die een CPU gekocht heeft daar.. kijken wat ze dan zeggen als hij via zijn naam wordt verstuurd

• _KweeNie_
De cooler zat der op... en hij zat dus echt wel goed.
Maarja.. ik zal maar doorzeuren dan..
Maar nu zijn ze zo leuk om helemaal niet mee terug te mailen en telefonisch kan ik ze ook al niet bereiken

[add]
En de cooler zat der zeer stevig op (zon coolermaster) en ja, ook de fan draaide
[/add]

[add2]

En volgens mij is dat ding door gestuurd naar Duitsland, want het is behandeld door ene Joerg Göden. Erg Nederlands klinkt het niet.
Zo kunnen ze ook beginnen. Ja.. die is in Duitland blabla.
Maar eerst moet ik ze maar eens zien te bereiken :(
[/add2]

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Bel gewoon en zeg als ze opnemen; wat is dat nou voor een service ik heb............... En geef hem niet zo veel tijd om te praten. Gebruik ook veel de woorden waar slaat dat op en wat is dat voor een service man.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
ben altijd wel tevreden over gistron.
(nog) nooit problemen gehad,

maar als jij er echt niks aan kan doen dan is het inderdaad wel lullig voor je.

Maar ik geloof dat ik een aantal verhalen gelezen had, van mensen die ook zoiets hadden en dus wel een nieuwe cpu kregen, mischien kregen ze er gewoon teveel van, en zeggen ze dit standaard (mensen die met opzet kapot gemaakte producten terug sturen), blijf je vervolgens lang genoeg volhouden, dan laten ze hem wel vervangen, , mischien?

Verwijderd

Ik ben degene die em hielp... Ik weet zeker dat er nix mis is gegaan en dat ze hem naaien, het is namelijk niet de 1e keer dat ik een pc inelkaar zet.. en trouwens.. kijk maar naar de klachten over gistron..

• _KweeNie_
Ik heb nu 7 A4tjes met klachten over Gistron

Verwijderd

die cpu is jouw eigendom, dus als het ware stelen ze nu jouw cpu!

terug eisen dus! :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op vrijdag 21 september 2001 17:19 schreef L4NT44RNP44L het volgende:
Ik ben degene die em hielp... Ik weet zeker dat er nix mis is gegaan en dat ze hem naaien, het is namelijk niet de 1e keer dat ik een pc inelkaar zet.. en trouwens.. kijk maar naar de klachten over gistron..
waarom koop je erdan :?

Verwijderd

Ik heb ook al op de shop survey geklaagd.. echt een kutbedrijf.

To the point.

wettelijk is het zo dat binnen de garantietermijn ZIJ moeten BEWIJZEN dat het produkt door jouw toedoen defect is geraakt. Als er bijvoorbeeld hoekjes afmissen of hij is zwartgeblakerd, wordt het moeilijk. Als er weinig te zien was, moeten ze hem vervangen (of repareren;)).
In dit geval zou ik een brief schrijven met dergelijke strekking, eventueel kun je via de rechtswinkel zoiets doen. Wettelijk is het dus NIET aan jou om aan te tonen dat hij niet is doorgefikt. Als hij wel is doorgefikt, is het vervolgens aan HUN om aan te tonen dat dit niet is gebeurt ten gevolge van de koeler die zij geleverd hebben of het moederbord.

Kortom: als ze binnen de garantieperiode een claim afwijzen moeten ze BEWIJZEN dat is voorgevallen wat zij beweren en NIETS anders. In alle andere gevallen sta jij in je recht.

PS Buiten de garantietermijn is de bewijslast andersom.

Laurens

• _KweeNie_
Kwam ik later pas achter, ander had ik der natuurlijk niet gekocht..

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
goede leer voor de volgende keer: haal je koeler bij gistron, maar je cpu bij de computerboer op de hoek (want die ken je tenminste (ik wel iig)).
Succes verder.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

De cooler zat der op... en hij zat dus echt wel goed.
Maarja.. ik zal maar doorzeuren dan..
Maar nu zijn ze zo leuk om helemaal niet mee terug te mailen en telefonisch kan ik ze ook al niet bereiken
Dreigen met aangifte doen wegens diefstal/flessentrekkerij Jij hebt een apparaat ter reparatie aangeboden dan dien je het gehele apparaat ook terug te krijgen, ongeacht of de reparatie gelukt is of niet.

In principe is dit juist mooi voor jou, doordat ze het op deze manier aangepakt hebben wordt het voor hun praktisch onmogelijk te bewijzen dat de bewuste CPU welke jij ingeleverd hebt idd. doorgefikt is (immers, waar is die CPU nu? Hoe willen ze bewijzen dat die ene doorgefikte idd. de CPU is welke jij ingeleverd hebt?)

Neem anders eens contact op met de rechtswinkel en kijk wat zij er van vinden.

Reageren ze niet meer op mail/telefoon dan idd. aangifte doen, of anders een aangetekende brief sturen dat je je eigendom binnen zoveel dagen terug wenst.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 17:54 schreef hezik het volgende:
In principe is dit juist mooi voor jou, doordat ze het op deze manier aangepakt hebben wordt het voor hun praktisch onmogelijk te bewijzen dat de bewuste CPU welke jij ingeleverd hebt idd. doorgefikt is (immers, waar is die CPU nu? Hoe willen ze bewijzen dat die ene doorgefikte idd. de CPU is welke jij ingeleverd hebt?)
Hoe zit dat eigenlijk? Is het bedrijf diegene die moet bewijzen dat de CPU van jouw is, of moet jij bewijzen dat hij niet van jou is?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

dude je bent genaait :P

/me wil er altijd bij zijn als ie iets nieuws koopt!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk? Is het bedrijf diegene die moet bewijzen dat de CPU van jouw is, of moet jij bewijzen dat hij niet van jou is?
In dit geval moeten zij het bewijzen. Jij levert iets in voor garantie. Zolang zij niet kunnen bewijzen dat jij het ding gesloopt hebt door het onjuist te gebruiken zijn zij verplicht aan dit garantie-verzoek te voldoen. De bewijslast dat de CPU door jou gesloopt is ligt in dit verband bij hun.

Hieruit is ook af te leiden dat 'de juiste CPU' een kritiek punt is. Doordat zij het ding verwijderd hebben en hij dus een tijd lang 'uit het zicht' geweest is kun je in een rechtzaak altijd aanvoeren dat de door hun in de bewijsvoering gebruikte CPU niet de door jou ingeleverde CPU is. Dat dit wel zo is is voor hun praktisch onbewijsbaar (of ze moeten serienummers etc hebben), oftewel hun hele 'zaak' zakt als een kaartenhuis in elkaar.

Verwijderd

denk dat het een misverstand is ik heb al 3 keer een computer besteld bij gistron en nog nooit problemen gehad

Verwijderd

volgens mij ook maar zou kunnen dat het gewoon intern fout is gegaan.......ik zou gewoon ff lekker lang gaan zeuren en zeiken elke dag 2x bellen enzo

llama

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 16:52 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Bel gewoon en zeg als ze opnemen; wat is dat nou voor een service ik heb............... En geef hem niet zo veel tijd om te praten. Gebruik ook veel de woorden waar slaat dat op en wat is dat voor een service man.
zou eens proberen te bellen met een ander z'n telefoon,
misschien kennen ze je nummer via nummerherkenning en willen je gewoon niet spreken om zo het geld op te strijken.
eventueel gewoon dreigen met advocaat, meeste gaan dan wel overstag :o ;)
Pagina: 1