Vraag

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:41
Hoi,

Sinds begin deze maand heb ik mijn marstek venus 3 e, deze in combinatie met ct003.

Ingesteld beide via de wifi. Werkte enkele weken perfect. En die via zelf consumptie. Via home assistant monitor ik de batterij. Dit via locale api.

Tot er plots instellingen verdwenen en locale api was telkens uitgeschakeld. (Dit is wss de batterij die vast loopt en via watchdog heropstart)

Dan maar verbinding gemaakt via LAN. Dit heeft maar 1 dag gewerkt, daarna terug heropstarts

Hie omtrent een melding gedaan bij marstek zelf. Zij pushten een update v149. De heropstarts zijn er nog steeds (dd instellingen blijven wel behouden).

Factory reset gedaan van de batterij en ct003. Blijft.

Nog mensen hier problemen mee?

Nadeel van de heropstarts is dat korte tijdspanne stroom van het net wordt gehaald.

Zie ik zaken over het hoofd?

Mvg,

Pieter

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
V148 gaf bij mij ook resets nadat ik alle netwerk activiteit verbrak (no ET phone home)
Ik zat op V146 en heb via de feedback die versie terug gevraagd. Binnen 10 minuten de firmware gepushed gekregen (lang leve AI)

V147 kan je om vragen eventueel en dan weer aankijken.

V149 ken ik niet wat de verschillen zijn.

En anders gewoon op modbus regelen.
Weg met die CT's.
Tweakers staat vol problemen ermee

[ Voor 8% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-06-2026 22:37 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek