Digitale kluis voor nalatenschap

Pagina: 1
Acties:

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:11

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedenavond,

Zijn er mensen die ervaring hebben met iets als ‘De Nederlandse Notariskluis’?

Ik zoek eigelijk een plek waar ik allerlei documenten kan bewaren voor als mij wat gebeurt. Ik zoek wél een partij die ‘betrouwbaar’ is en die iets van een heartbeat check heeft (of je nog leeft).

Wat zou ik er in willen opslaan? Documenten, fotos, brieven, wachtwoord, etc.

SecureSafe zou een Zwitsers alternatief zijn maar lijkt me toch meer gericht op de zakelijke markt.

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:03
Toppe schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:29:
Goedenavond,

Zijn er mensen die ervaring hebben met iets als ‘De Nederlandse Notariskluis’?

Ik zoek eigelijk een plek waar ik allerlei documenten kan bewaren voor als mij wat gebeurt. Ik zoek wél een partij die ‘betrouwbaar’ is en die iets van een heartbeat check heeft (of je nog leeft).

Wat zou ik er in willen opslaan? Documenten, fotos, brieven, wachtwoord, etc.

SecureSafe zou een Zwitsers alternatief zijn maar lijkt me toch meer gericht op de zakelijke markt.
Maar, met welk doel wil je het opslaan?

Gaat het erom dat je spullen buiten je huis voor jezelf wilt opslaan? Of gaat het om je nabestaanden?

Als het om je nabestaanden gaat: waarom geen kluisje in huis en een kopie in een kluis bij bijvoorbeeld familie?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De meeste password managers hebben toch ook wel zoiets ingebouwd?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
President schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:38:
[...]

Maar, met welk doel wil je het opslaan?

Gaat het erom dat je spullen buiten je huis voor jezelf wilt opslaan? Of gaat het om je nabestaanden?

Als het om je nabestaanden gaat: waarom geen kluisje in huis en een kopie in een kluis bij bijvoorbeeld familie?
Nabestaande. Ik heb ook wel een fysieke kluis maar dat heeft ook zijn beperkingen.

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Oon schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:44:
De meeste password managers hebben toch ook wel zoiets ingebouwd?
Vast. Maar dat voelt een beetje als een bakker die ook kaas gaat verkopen. Ik zoek iets wat echt hier op gericht is en die niet zomaar je data gaan verkopen (al heb je die zekerheid nooit)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Toppe schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:57:
[...]

Vast. Maar dat voelt een beetje als een bakker die ook kaas gaat verkopen. Ik zoek iets wat echt hier op gericht is en die niet zomaar je data gaan verkopen (al heb je die zekerheid nooit)
Tja, is dat zo?
Emergency Access in het geval van Bitwarden is er voor bedoeld dat je nalatenschap toegang kan krijgen tot je wachtwoorden om bijv. bankzaken e.d. te kunnen regelen, en je kunt daar prima wat belangrijke documenten bijvoegen.
Ik heb gewoon al mijn wachtwoorden gedeeld met mijn vrouw en anders kan ze inloggen op mijn PC, maar zoiets lijkt mij perfect voor wat je zoekt.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:07
Voor wat betreft bankzaken regelen na overlijden: dat is niet de bedoeling. Zodra iemand overlijdt moet dit gemeld worden bij de bank zodat de rekening geblokkeerd wordt. Zodra duidelijk is wie de nalatenschap gaat regelen, wordt de rekening gedeblokkeerd voor degene die dit gaat doen.

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:56:
[...]Ik heb ook wel een fysieke kluis maar dat heeft ook zijn beperkingen.

zoals?

ik heb een fysieke kluis, elke 3 maanden werk ik de inhoud bij.

zal niet altijd up-to-date zijn dus, maar echt belangrijke dingen staan ook op de laptop, en die inloggegevens liggen dus ook in de kluis, net als die van de telefoons, digid codes en locatie van belangrijke zaken als ( reserve- ) sleutels, autopapieren en dergelijke.

locatie van de kluissleutel is bij belanghebbenden bekend.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35
Als je al die kant op aan het denken bent: informeer eens bij de uitvaartorganisatie of uitvaartverzekering wat zij adviseren. Er zijn sowieso formats die je helpen bij het organiseren van voor nabestaanden belangrijke zaken, het lijkt mij dat een dergelijke organisatie ook iets kan zeggen over de plek waar je dit achter kan laten.
Pagina: 1