• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32
Zoals Xennial of Gen X dat ik ben, ken ik nog de MIX cd's zoals ze vroeger uitkwamen. Een spotify speellijst met allemaal oude liedjes is leuk, tot daar de 12 inch versie van 12 min tussenkomt en je het gevoel hebt dat je een eeuwigheid aan het luisteren bent. Ik ben ook vaak nummers snel beu en in een mix cd gaat het tenminste wat voorruit.

Met het goede weer ben ik dus op zoek naar een goede summer-mix. Ik speel vaak de Summer Mix van Ben Liebrand af, deze kan ik echt aanraden. Wordt gesmaakt door jong & oud en is echt wel een pareltje. Voor de rest heb ik enkel mix-cd's die uit mijn jeugd komen. Denk aan de La Rocca, Dance Opera's achtige muziek maar dan gemixt. Af en toe zet ik ook wat NPO mixen op van omdat het kan soundsystem, maar blijkbaar ben ik daar de enige die dat aangenaam vindt om te luisteren.

Welke mix gaat er regelmatig op bij jullie? Ben op zoek naar nieuwe inspiratie voor aan de BBQ.
Mag van de klassiekers gaan (Jaren 80 - 90 - 00) tot een leuke french house of jaren 90/00 dance muziekmix.

EDIT: Even wat links:

[ Voor 39% gewijzigd door tc982 op 27-06-2026 20:30 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• tc982
Is dat toegestaan om je eigen post te bumpen?

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38
Omdat ik hem zie.. deze staat hier op een USB stick voor tijdens het rijden. YouTube: House Party '95-2 The Wet Freshmakermixx!

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:12
In dit geval kan ik je de zender Slam- Housuh in de pauze aanraden. Daar komen al deze jaartallen voorbij en dan door gemixed. Ik zelf hou daar juist ook van.

• tc982
Justin013 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:18:
Omdat ik hem zie.. deze staat hier op een USB stick voor tijdens het rijden. YouTube: House Party '95-2 The Wet Freshmakermixx!
Nice, het zijn van die zaken dat ik zoek. Ik heb zelf een Youtube Premium Abbonement en kan deze in een playlist steken.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 12:44

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
tc982 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:15:
Is dat toegestaan om je eigen post te bumpen?
Nee.

En dit dreigt een opsomtopic te worden en daar doen we niet aan op GoT. Ik laat hem even open omdat je zelf wel wat onderbouwing hebt gedaan van wat je zoekt en dat aanknoping biedt om iets dieper op muziek in te gaan maar het is wel glad ijs ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Een DJ Set die er hier nog vaak tussendoor komt is de boiler room set van DJ Maseo. Gewoon goed voor bij de BBQ: YouTube: DJ Maseo (De La Soul) | Boiler Room London DJ Set

Gebruiken we ook nog af en toe als gewoon achtergrond muziek tijdens feestjes en evenementen. Valt in je klassiekers thema.

Kerel draait lekkere muziek en op de achtergrond is het een vrijdagmiddagborrel van kantoor, niemand is echt met de muziek bezig :P

Er is nog een Shortee Blitz set, zelfde idee, zelfde locatie, maar die vind ik persoonlijk wel minder: YouTube: Shortee Blitz Boiler Room London DJ Set

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

-tom-562

Oliesjeik

French house/electro: ik luister vaak oude DJ sets van Justice of Busy P, verder heeft Diplo een paar hele goede (recente!) fidget/bloghouse mixes op Soundcloud staan, en de final mix van Boemklatsch is erg lekker (duurt bijna 3 uur). In de auto heb ik een USB stickje met zo ongeveer alle mixtapes van Mightyfools, tot +/- 2014 vind ik ze stuk voor stuk super.

'Algemene' mixtapes die het goed doen bij mij, zijn de decade mixes van Flight Facilities:
https://soundcloud.com/fl...s/sets/the-decade-mixes-1

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Of gewoon lekker wat browsen (opnemen) door de talloze radiostations? _/-\o_

RadioSure powered by Radio-Browser !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWdBqEK9HkDpv_TaJI0AZNOFWqA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vYnb6C4Uox3Am8LLvpweUpng.png?f=user_large

• tc982
-tom-562 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:27:
French house/electro: ik luister vaak oude DJ sets van Justice of Busy P, verder heeft Diplo een paar hele goede (recente!) fidget/bloghouse mixes op Soundcloud staan, en de final mix van Boemklatsch is erg lekker (duurt bijna 3 uur). In de auto heb ik een USB stickje met zo ongeveer alle mixtapes van Mightyfools, tot +/- 2014 vind ik ze stuk voor stuk super.

'Algemene' mixtapes die het goed doen bij mij, zijn de decade mixes van Flight Facilities:
https://soundcloud.com/fl...s/sets/the-decade-mixes-1
Ben zelf geen fan van Justice, dat is leuk als je dat beleefd. Ik vind ze iets te hoog in tonen om zo aangenaam op de achtergrond te zetten. Net zoals de andere die je zegt.

De Flight Facilities mixen zijn daarentegen top! Excat hetgeen dat ik zocht! Thanks

• tc982
The_Doman schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:29:
Of gewoon lekker wat browsen (opnemen) door de talloze radiostations? _/-\o_

RadioSure powered by Radio-Browser !
[Afbeelding]
Voor een BBQ weet ik het lieftst op voorhand welke muziek. Ik ben minder op zoek naar dance muziek, meer de klassiekers, of lekker funk, soul of decennia mixen.

• tc982
Dr. Strangelove schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:48:
[...]

Nee.

En dit dreigt een opsomtopic te worden en daar doen we niet aan op GoT. Ik laat hem even open omdat je zelf wel wat onderbouwing hebt gedaan van wat je zoekt en dat aanknoping biedt om iets dieper op muziek in te gaan maar het is wel glad ijs ;)
hmmmm.. ijs... t'is echt te warm.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik ga voor de Spotify playlists; Dance party, Trans mission, Summermix, Tropical house.

En met de State of Trance (year mix) heb je ook gelijk een mix van vele top nummers. Omdat die al een tijdje meegaat, zijn er genoeg jaargangen om te kiezen. Voor mij werkt die "radio" optie redelijk goed. Maar ik denk dat als er in jouw history dingen als 'baby shark' tussen zit, je dat beter niet kunt doen. Misschien dan verder op zoek naar een playlist van iemand die bij je aansluit? Of samen met je bezoek een playlist samenstellen. Volgens mij kan Spotify dat ook.

let the past be the past.

• tc982
SPee schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:50:
Ik ga voor de Spotify playlists; Dance party, Trans mission, Summermix, Tropical house.

En met de State of Trance (year mix) heb je ook gelijk een mix van vele top nummers. Omdat die al een tijdje meegaat, zijn er genoeg jaargangen om te kiezen. Voor mij werkt die "radio" optie redelijk goed. Maar ik denk dat als er in jouw history dingen als 'baby shark' tussen zit, je dat beter niet kunt doen. Misschien dan verder op zoek naar een playlist van iemand die bij je aansluit? Of samen met je bezoek een playlist samenstellen. Volgens mij kan Spotify dat ook.
Maar zijn dat echt "mixes"? Ik dacht meer playlists met nummers die op het einde van elk lied door elkaar gaan. Ik wil juist goede mixes met één minuut lied x, 30 seconden lied y, anderhalf minuut lied z enz. De Ben Liebrand Mix is daar echt een supergoed voorbeeld van.

Pagina: 1