Wandlamp netjes monteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HeyHey
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-06 20:00
Hello,

mooie wandlampen gekocht voor buiten, maar helaas zie je langs de zijkanten de randen van de contactdozen, hebben jullie tips hoe je dit netjes kan afwerken?

https://www.pasteboard.co/cnz013gvF8CO.jpg

ik zoek me rot naar een zwarte ofwel blanke montageplaat die ik sowieso nodig heb omdat se schroefjes diagonaal zitten en in de contactdoos zelf horizontaal, maar ik kan nauwelijks iets vinden.

ik hoor graag!

Alle reacties

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

Illusion

(the art of)

Je kan iets 3d-printen in ASA.
Of je besteld een plaatje zwarte kunststof en zaagt die zelf op maat. Paar gaatjes boren/tappen is in kunststof ook zo gedaan.
Op amazon zie ik plaatjes zwarte PP=polypropyleen, dat zou prima geschikt zijn denk ik.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

Illusion

(the art of)

Overigens denk ik dat een gemiddelde installateur geen moeite zou doen en het hooguit zwart afkitten

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:45

Fe2O3

Ja das roest

Neopreen muismatje kopen bij de action, mooi rondje knippen, en die ertussen :)

Dum de dum

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik zou de lamp terugsturen en eentje kopen die wél past op een reguliere inbouwdoos.

Ook wel opvallend dat de fabrikant er een sticker op heeft geplaatst dat de buitenkant van de lamp warm wordt.

Spel en typfouten voorbehouden

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:29
Heb exact hetzelfde probleem gehad en me suf gezocht naar een rond blindplaatje in het zwart omdat het bevestigingspunt aan de lamp ook rond was.

Er is wel wat te vinden, maar duur en ik heb er voor gekozen 2 andere lampen te kopen die wel de contactdoos volledig dekken.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:50

Typhone

Who Dares Wins

Houten plankje halen (16mm of dikker) en daar de lampen op monteren? Plankje natuurlijk wel netjes gronderen en zwart maken. Gat in het midden voor de bekabeling en klaar is kees. Ik zou wel van de boven en onderkanten iets van een rubbertje er tussen doen om te voorkomen dat er vocht in komt maar het zou een optie kunnen zijn.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:47

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 15:19

TommyGun

Stik er maar in!

FredvZ schreef op maandag 29 juni 2026 @ 06:13:
Ik zou de lamp terugsturen en eentje kopen die wél past op een reguliere inbouwdoos.

Ook wel opvallend dat de fabrikant er een sticker op heeft geplaatst dat de buitenkant van de lamp warm wordt.
En dan wel voor kwaliteit gaan inderdaad...

https://www.philips-hue.com/nl-nl/products/smart-wall-lights?filters=FK_HUE_LIGHTING_OUTDOOR_LIGHTING

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1