Exact software, Pervasive database, Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Janus|IA
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hallo.
Ik werk regelmatig (sukkel dat ik ben) met het softwarepakket Exact. Dat maakt gebruik van de pervasive sql engine, die helaas niet gratis is voor gebruik met linux.

Weet iemand of het mogelijk is om Exact met mySQL te draaien o.i.d?

Verwijderd

Ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar...
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-04 23:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat je 't misschien wel kan proberen, maar dat je enige vorm van support van Exact daarna kan vergeten.
Ik weet niet in wat voor omgeving je zit, maar bij Exact wil je de support wel houden!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 14:40

Crazy D

I think we should take a look.

Nope kan niet.
Theoretisch moet btrieve onder Linux nog wel lukken, mits deze exact dezelfde API heeft zodat de Exact software niet door heeft dat het niet op windows draait.
MySql is helemaal onmogelijk (tenzij je zelf drivers gaat schrijven die doen alsof het een 100% btrieve database is, veel succes daarmee).

Als je het over de SQL versies van Exact hebt (Exact Globe voor Windows 3.x of Globe2000) dan is MySql zo mogelijk nog onmogelijker dan dat btrieve is. Je zal dan een database + driver moeten hebben die dezelfde features biedt als MSSQL.

Exact expert nodig?