Toon posts:

com-poort probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om het programma SNS-online te installeren en nu heb ik het probleem dat dit programma om een com-poort van de modem vraagt terwijl er een isdn-modem in een pci-slot zit. Hoe los ik dit op?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ook die ISDN gebruikt com.
ff kijken bij properties van je isdn verbinding.

Vaak drukt ie zichzelf op com 3

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen de irq instelling zien. Die staat op 3.
Er staat alleen niets over de com-poort.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee? De enige instelling in het programma dat werkt is com1 maar dan loopt het programma bij het testen van de modem vast. Onder systeem is ook alleen deze com-poort te zien.

Verwijderd

Als je wil gaan inbellen voor telebankieren kan dat vaak alleen via het modem protocol, dit wil dus zeggen analoog. Geluidjes naar digitaal en weer terug. Je ISDN kaart werkt alleen digitaal.
Je hebt een software pakket nodig RVScom die je ISDN kaart een modem kan laten emuleren. Er wordt dan inderdaad een com-poort bijgemaakt waarop dat "nep"modem zit en die zou je eventueel kunnen toewijzen aan je programmaatje.

Zou toch maar ff de handleiding nalezen of er geen mogelijkheid tot ISDN inbellen bestaat en anders nog eens goed kijken welke drivers en software er allemaal beschikbaar is voor je kaart om het gratis op te lossen.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
:? Een ISDN heeft niet altijd een Compoort dacht ik zo, vaak installeert ie alleen als NDISWAN Adapter, waar je ook mee in kunt bellen, behalve een externe ISDN modem zou ik het zo even niet weten....

Verwijderd

Topicstarter
Er blijkt nu inderdaad RVS-COMlite bij te zitten. Ben het nu aan het installeren. (Ben bij iemand anders aan het werk en heb die maar ff gevraagd of ie z'n doosie van de modem nog had.

In ieder geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Hmm....

Heb nu RVS-COMlite geinstalleerd. ISDN-adapter staat op virtuele com3 maar als ik die in het telebankierprogramma aanroep kan ie de compoort niet vinden!

Verwijderd

Hmm.... en als je binnen de externe toegang het device selecteert wat binnen apparaatbeheer op Com3 is gezet gaat ie dan wel bellen ??

Bij apparaatbeheer en de poorten staat daar de seriele poort 3 nu tussen ??

Wat vermeld de help bij RVS-Com lite over het gebruik van de kaart als modem ??

Computer heb je wel opnieuw opgestart gehad ?? Alhoewel dit normaal gesproken niet perse nodig is geloof ik na aanmaak van een nieuwe seriële poort.

Anders toch nog maar eens ff de handleiding van het SNS programmaatje nalezen en desnoods hun helpdesk even lastig vallen.

Voor 15 gulden of een tientje vindt je vast wel iemand met een oud modem. Misschien krijg je van sommigen er nog wel geld bij als je hun 14K4 ophaalt ;)

Telebankieren communiceert toch maar op 2400 baud dus snelheid van het modem doet er absoluut niet toe.

Kijk anders eens een keer op 2ehands.nl ofzo of vraag eens wat rond bij kennissen die op kabel of ADSL zijn overgegaan of in de loop van de tijd een nieuw modem hebben gekocht en nog een oude in de kast hebben liggen.

In ieder geval veel succes ermee
Pagina: 1