2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+
Vraag
Alle reacties
Heb je nu al rolluiken en een motor? En zitten deze bekabeld aangesloten, want dan zou een Shelly ook een optie zijn.
Ik gebruik zelf de Sonoff Dual R3. Heeft Zigbee en Wifi en kan met een schakelaar bediend worden. En uiteraard volledige HA integratie. Ik heb per rolluik een module en schakelaar in gebruik. Ik bedien ze voornamelijk via voice-control. Een snelle Google search laat zien dat er motoren zijn met ingebouwde ontvangers.
[ Voor 10% gewijzigd door Techno Overlord op 27-06-2026 09:41 ]
Ik heb nog geen rolluikmotor in mijn bezit. Ik ben dus nog zoekende.
Ik zou dit graag aanschaffen en integreren in hass want nu is er 1 van de 3 om te bouwen rolluiken (aluminium opbouw) waarvan het lint gebroken is.
Ik zou dit graag aanschaffen en integreren in hass want nu is er 1 van de 3 om te bouwen rolluiken (aluminium opbouw) waarvan het lint gebroken is.
Plejd de Jal-01 doet precies wat jij wilt.
en is echt makkelijk te installeren bij elke motor
en is echt makkelijk te installeren bij elke motor
Is idd een mogelijkheid, gelijkaardig aan de shelly’s.
Waar ik gisteren nog tegenaan liep is dat mijn assen van de rolluiken een 8-kant van 40mm is waarbij een opgetrokken rolluik net in de behuizing past. Ik kan dus geen grotere as plaatsen want dan past het rolluik niet meer in de kast.
Ik zal dus eerst eens moeten zien met een leverancier welke motors geschikt zijn voor mijn situatie. Ik kan niet zomaar de somfy RS100 IO installeren, dan kom ik in de problemen…
Waar ik gisteren nog tegenaan liep is dat mijn assen van de rolluiken een 8-kant van 40mm is waarbij een opgetrokken rolluik net in de behuizing past. Ik kan dus geen grotere as plaatsen want dan past het rolluik niet meer in de kast.
Ik zal dus eerst eens moeten zien met een leverancier welke motors geschikt zijn voor mijn situatie. Ik kan niet zomaar de somfy RS100 IO installeren, dan kom ik in de problemen…
elf voor mijn screen express voor gewoon domme motoren met draad gegaan. Daar kan je dan een rolluikmodule op aansluiten en schakelaar als je dat wilt. Zelf voor de Sonoff MINI-ZBRBS gegaan die via Zigbee werken.
Nog een stem voor de Shelly hier. Ik heb de goedkoopste motor genomen die de leverancier aanbood, en er Shelly Plus 2PM voor gehangen met een simpele drukschakelaar voor de handbediening. Per rolluik een paar tientjes, werkt als een tierelier.
Nomen nescio
Ik heb ze achter de draai schakelaar gezet die ik al had voor binnenBossi13 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:05:
Is idd een mogelijkheid, gelijkaardig aan de shelly’s.
Pagina: 1