Hoi allemaal,
Ik ben me aan het oriënteren op een Daikin multisplit-systeem en ik twijfel tussen de 3MXM52A en de 3MXM68A als buitenunit.
Mijn woning is uit 2006 en ik wil drie binnenunits plaatsen:
Ik ben echter van plan om de airco ook als hoofdverwarming te gebruiken, omdat stadsverwarming behoorlijk duur is. Dan zie ik in de Daikin specs dat het minimale verwarmingsvermogen (met mijn gekozen binnenunits) wel flink verschilt:
Mijn vraag is eigenlijk: hoeveel verwarmingsvermogen heeft een redelijk geïsoleerde woning uit 2006 nodig om, als hij eenmaal op temperatuur is (bijvoorbeeld 21°C), die temperatuur vast te houden op een koude winterdag?
Ligt die warmtevraag dan meestal nog boven de 2,5 kW, of juist een stuk lager?
Alvast heel erg bedankt! 🙂
Ik ben me aan het oriënteren op een Daikin multisplit-systeem en ik twijfel tussen de 3MXM52A en de 3MXM68A als buitenunit.
Mijn woning is uit 2006 en ik wil drie binnenunits plaatsen:
- Woonkamer/keuken
- Slaapkamer 1e verdieping
- Slaapkamer 2e verdieping (zolder)
- 3MXM52A: 1,8 kW
- 3MXM68A: 1,96 kW
Ik ben echter van plan om de airco ook als hoofdverwarming te gebruiken, omdat stadsverwarming behoorlijk duur is. Dan zie ik in de Daikin specs dat het minimale verwarmingsvermogen (met mijn gekozen binnenunits) wel flink verschilt:
- 3MXM52A: ongeveer 1,5 kW
- 3MXM68A: ongeveer 2,5 kW
Mijn vraag is eigenlijk: hoeveel verwarmingsvermogen heeft een redelijk geïsoleerde woning uit 2006 nodig om, als hij eenmaal op temperatuur is (bijvoorbeeld 21°C), die temperatuur vast te houden op een koude winterdag?
Ligt die warmtevraag dan meestal nog boven de 2,5 kW, of juist een stuk lager?
Alvast heel erg bedankt! 🙂