Nieuwe Game/Development laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16
Ik ben voor mijn zoon op zoek naar een nieuwe laptop voor zijn aankomende studie (Game Development)

De school raad deze aan: https://studentenlaptop.be/Lenovo-LOQ-15AHP11-AI-Powered-Gaming/SW2009176.6
Zelf vond ik deze: uitvoering: Lenovo Legion 5 15AGP11 (83Q6000BMH)

De Legion lijkt in alle opzichten gelijkaardig of zelf licht beter, maar is alsnog €350 goedkoper. Zie ik iets over het hoofd?

Alle reacties

• Scribe
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-07 18:49
Legion heeft ook een grotere batterij en een OLED scherm. Is ook voor €50 meer te krijgen bij Megekko ipv een Bol verkoper als je daar om geeft.

Ik zie zo verder geen redenen om niet voor de Legion te gaan

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

Is het voor een Howest-opleiding in Kortrijk?

De laptop is voor zo'n opleiding cruciaal gereedschap dat elke dag moet blijven werken. Zoals dat je op je auto moet kunnen vertrouwen.

Als je de laptop via de groepsaankoop koopt, dan zit er 3 jaren garantie, herstellingen en spare laptops van de IT-afdeling in de hogeschool erbij. Laptops verslijten fysiek harder in scholen dan in kantoren. Een vergelijkbare use case is de laptop naar minstens 5 klanten/adressen per dag sleuren, openklappen en gebruiken.

Het is dan wel handig dat next-business day on-site herstellingen erin zit of de fabrikant laat een voorraad onderdelen die regelmatig kapot gaat bij de IT-afdeling in de hogeschool. Vroeger toen je GPU's met een oven kon reviven, had Dell stapels GPU's voorzien zodat het snel met een nieuwe GPU herladen kan worden.

Ergens anders een laptop kopen, kan je niet ermee vergelijken.