Hallo,
Wij hebben een probleem met onze waterdruk in huis waar we niet uitkomen.
Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen te beschrijven:
Het ene half jaar (vanaf november/december t/m mei/juni) hebben we een OK tot minder goede waterdruk.
Het andere half jaar (vanaf mei/juni t/m november/december hebben we een zeer slechte waterdruk.
Het probleem speelt zich voornamelijk af op de badkamer en op de zolder.
De douche en wasbak geven nu een erg lage druk waardoor het nog net mogelijk is om ons te wassen. Het toilet vult zicht ook erg langzaam na het doortrekken.
De wasmachine moeten we meerdere keren opnieuw aanzetten op een programma voordat deze voldoende water krijgt.
Het komt voor bij zowel koud als warm water.
In de keuken en op de buitenkranen is de druk wel voldoende met koud water. Maar bij warm water is de druk nu ook best wel slecht in de keuken.
Recent heb ik de CV-ketel bijgevuld, deze stond namelijk op 1.0 bar en is nu bijgevuld naar 1.8 bar. Ik durf niet te zeggen of het hiermee te maken heeft. Maar nu komt het ook voor dat de douche tussendoor koud water geeft. Het water blijft voor een aantal minuten warm, en wordt vervolgens voor 10 a 20 seconden weer koud en dit herhaalt zich. Hier hebben we al naar laten kijken door het installatiebedrijf dat de CV ketel (3 jaar geleden) heeft geplaatst. Die geeft aan dat de CV ketel tussendoor "uitspringt" omdat deze niet genoeg vraag krijgt qua water(druk). Verder zijn wel alle leidingen ontlucht.
Er lijkt geen lekkage aanwezig te zijn in huis.
Brabantwater heeft dit al 2x nagekeken en geeft aan dat zij 2.5 bar leveren en dat dit minimaal 1.5 bar moet zijn. Hierin kunnen zij niets betekeken. Wel hebben ze de hoofdkraan en de watermeter vervangen voor een modernere. Dit geeft geen verbetering.
Vanuit brabantwater komt er 15mm binnen en de leidingen bij ons in huis zijn volgensmij ook 15mm, dit is alleen lastig te zien aangezien we geen kruipruimte hebben.
Ik vermoed dat het een combinatie is van de lagere waterdruk die Brabantwater levert en de smalle leidingen die we in huis hebben waardoor we hier nu erg veel last van hebben.
Aangezien dit op z'n zachts uitgedrukt niet erg comfortabel is en we ook kleine kinderen hebben willen we natuurlijk dat dit zsm wordt opgelost.
Voor een snelle oplossing waren we aan het kijken naar een hydrofoorpomp, dit is dan wel een gok of dit iets zal gaan verbeteren. We hebben hier al over gesproken met een installatiebedrijf maar die geven aan dat dit niet gebruikelijk is voor een woonhuis.
Mochten er personen zijn die tips hebben en advies kunnen geven dan horen wij dat graag.
Alvast dank!
Wij hebben een probleem met onze waterdruk in huis waar we niet uitkomen.
Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen te beschrijven:
Het ene half jaar (vanaf november/december t/m mei/juni) hebben we een OK tot minder goede waterdruk.
Het andere half jaar (vanaf mei/juni t/m november/december hebben we een zeer slechte waterdruk.
Het probleem speelt zich voornamelijk af op de badkamer en op de zolder.
De douche en wasbak geven nu een erg lage druk waardoor het nog net mogelijk is om ons te wassen. Het toilet vult zicht ook erg langzaam na het doortrekken.
De wasmachine moeten we meerdere keren opnieuw aanzetten op een programma voordat deze voldoende water krijgt.
Het komt voor bij zowel koud als warm water.
In de keuken en op de buitenkranen is de druk wel voldoende met koud water. Maar bij warm water is de druk nu ook best wel slecht in de keuken.
Recent heb ik de CV-ketel bijgevuld, deze stond namelijk op 1.0 bar en is nu bijgevuld naar 1.8 bar. Ik durf niet te zeggen of het hiermee te maken heeft. Maar nu komt het ook voor dat de douche tussendoor koud water geeft. Het water blijft voor een aantal minuten warm, en wordt vervolgens voor 10 a 20 seconden weer koud en dit herhaalt zich. Hier hebben we al naar laten kijken door het installatiebedrijf dat de CV ketel (3 jaar geleden) heeft geplaatst. Die geeft aan dat de CV ketel tussendoor "uitspringt" omdat deze niet genoeg vraag krijgt qua water(druk). Verder zijn wel alle leidingen ontlucht.
Er lijkt geen lekkage aanwezig te zijn in huis.
Brabantwater heeft dit al 2x nagekeken en geeft aan dat zij 2.5 bar leveren en dat dit minimaal 1.5 bar moet zijn. Hierin kunnen zij niets betekeken. Wel hebben ze de hoofdkraan en de watermeter vervangen voor een modernere. Dit geeft geen verbetering.
Vanuit brabantwater komt er 15mm binnen en de leidingen bij ons in huis zijn volgensmij ook 15mm, dit is alleen lastig te zien aangezien we geen kruipruimte hebben.
Ik vermoed dat het een combinatie is van de lagere waterdruk die Brabantwater levert en de smalle leidingen die we in huis hebben waardoor we hier nu erg veel last van hebben.
Aangezien dit op z'n zachts uitgedrukt niet erg comfortabel is en we ook kleine kinderen hebben willen we natuurlijk dat dit zsm wordt opgelost.
Voor een snelle oplossing waren we aan het kijken naar een hydrofoorpomp, dit is dan wel een gok of dit iets zal gaan verbeteren. We hebben hier al over gesproken met een installatiebedrijf maar die geven aan dat dit niet gebruikelijk is voor een woonhuis.
Mochten er personen zijn die tips hebben en advies kunnen geven dan horen wij dat graag.
Alvast dank!
:strip_exif()/f/image/FEKESJwg8qEH8gvmiKA5vnJ0.jpg?f=fotoalbum_large)