Inbouwvriezer slaat niet meer af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DNND
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:55
Ik heb een ouder model inbouwvriezer van Etna (EEK101VA). Hij heeft het altijd perfect gedaan, maar hij vertoond sinds gisteravond kuren. Hij bromt vrij hard en slaat niet meer af. Daardoor is alles in de vriezer keihard bevroren.

Ook als ik de thermostaatknop lager draai slaat hij niet af, totdat ik op stand 0 kom. Als ik de stroom eraf haal dan is hij even stil, dan hoor ik op een gegeven moment een tik en een paar minuten later begint het gebrom weer.

Ik heb de vriezer twee weken geleden nog ontdooit dus op de elementen zit nauwelijks ijs. Het is door de hitte wel warmer dan normaal in huis (27 graden) dus dat kan een factor zijn.

Ik kan nog redelijk wat onderdelen krijgen voor dit model, maar helaas geen thermostaat. Iemand enig idee wat dit kan zijn, en of het te repareren is?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:24
Eerste wat ik zou denken is thermostaat stuk :P

Kan je eens meten hoe de thermostaat reageert bij verschillende temperaturen? (als die uberhaupt nog werkt)

ps - bouwjaar 2007 tot 2014, zo extreem oud is het niet ?

[ Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 26-06-2026 13:01 ]

• DNND
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:55
Hij zit er al 16 jaar dus dat leek me een ouder model.

Het goede nieuws is dat het toch door de hitte lijkt te komen. Ik heb de afwerkplint onder de kasten eraf gehaald zodat er wat meer lucht kan doorstromen en hij is na 18 uur non-stop lopen eindelijk afgeslagen.