Nieuwe huis = Nieuw smarthome, werkt Matter echt zo goed?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-06 16:51
Binnenkort krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis, en dat geeft ook weer kansen voor een nieuw smarthome. Niet dat mijn huidige smarthome perfect was, met Philips Hue, Zigbee, Zwave en wat wifi apparaten. In combinatie met Home Assistant.

Maar in ons nieuwe (bestaande) huis wil ik aan de slag met Matter, slimme schakelaars op basis van Matter over Thread zodat de bestaande schakelaars goed blijven werken (WAF).

Mijn doel is dan om alles zo veel mogelijk om Matter te gebruiken ook in het kader van toekomstbestendigheid.

Mijn vraag is of Matter wel echt zo goed werkt als dat men zegt, is het stabiel, en werkt het snel? Zijn er hier mensen met ervaringen, en/of aanbevelingen?

Alle reacties

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:13
Early adopter hier, ca 5 jaar zo’n twintig Matter devices zonder verbindingsproblemen. De spullen van Eve en Apple werken wat mij betreft als geadverteerd, een paar buitenlampen van Nanoleaf combineren minder met Philips Hue (de oude en de nieuwe Bridge) in scènes, maar misschien moet ik de gebruiksaanwijzing nog eens lezen.

Homekit met Matter werkt hier snel en stabiel op ~ 650 erf met een of twee ‘strategisch’ geplaatste accessoires en via een Matter enabled ATV 4K, bedraad en via alleen Wifi.

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:07

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik zou voorlopig voor zigbee2mqtt gaan voor matter is het nog te vroeg omdat er gewoon weg minder devices zijn. Tenzij je alles kan vinden wat je nodig hebt.

Usenet handleidingen