Sinds 2020 hebben we op de achterzijde (zuid-west) van onze woning 12 stuks 320wp zonnepanelen liggen met een Goodwe GW3600D-NS omvormer. Nu komt er binnenkort een warmptepomp (Quatt All-electric met 1 buitenunit) en gaan we daardoor natuurlijk meer stroom verbruiken, voornamelijk in de winter.
Daarnaast gaan we binnen nu en een jaar ongeveer ook over op elektrisch koken. Er is nog geen EV in beeld.
Nu vraag ik mij af of het zin heeft om onze zonne-installatie te updaten door wellicht de voorzijde van de woning ook vol te leggen, vervolgens is de vraag of ik mijn omvormer dan ook moet updaten of niet?
Ben benieuwd naar jullie inzichten en argumenten.
Gister (24-6) was dit onze opwek:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wQBFSfAD55KQGLIfY71NHhIp.jpg?f=user_large)
Maten en oriëntatie van onze woning:
Daarnaast gaan we binnen nu en een jaar ongeveer ook over op elektrisch koken. Er is nog geen EV in beeld.
Nu vraag ik mij af of het zin heeft om onze zonne-installatie te updaten door wellicht de voorzijde van de woning ook vol te leggen, vervolgens is de vraag of ik mijn omvormer dan ook moet updaten of niet?
Ben benieuwd naar jullie inzichten en argumenten.
Gister (24-6) was dit onze opwek:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wQBFSfAD55KQGLIfY71NHhIp.jpg?f=user_large)
Maten en oriëntatie van onze woning:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen