Vorige week vrijdag toen ik ongeveer 30 km per uur reed hoorde ik ergens vanuit de auto een piepend/zoemend geluid. Op dat moment had ik een kleine troubleshoot uitgevoerd zonder succes, mijn eerste gedachte was de dashcam die ongeveer een maand geleden is geïnstalleerd via de zekeringskast. Wanneer de storing begon die vrijdag is helaas niet te achterhalen omdat ik voor de zone harder reed dan 50 km per uur.
Eenmaal 5 minuten verder kwam ik thuis aan en begon ik een filmpje te maken. Omdat ik stom verbaasd was niet nagedacht om bij de zekeringkast te filmen. Op het filmpje is wel te zien dat het piepgeluid harder is bij de middenconsole dan verder weg.
YouTube: Filmpje 1
Het volgende heb ik gedaan:
- dashcam losgekoppeld van USB-C
- Draadloze Andoroid dongle loskoppeld van de USB-aansluiting
- kachel aan en uit maakt geen verschil. De blower harder zetten had ik volgens mij niet gedaan.
Ik had door het wel een elektrische dingetje moest zijn. Mijn vermoeden is dat de piep/zoom doorging zodat de elektronica langzaam kon afsluiten, anderzijds kan dat denk ik nooit lang duren?? Immers was alles afgesloten behalve dat de deuren nog op slot moesten.
Zelfs met motor uit EN contact UIT was de piep/zoom aanwezig. Ik gok dat de piep zo'n 5 minuten doorging?? Omdat ik bang was voor brand heb ik de auto af en toe gecontroleerd, hele weekend lang, of ik het geluid kon reproduceren, dmv contact aan en/of motor aan en/of blazer op hardste stand en AC aan.
Ik heb de Suzuki dealer gebeld en die begreep het ook niet, als het geluid weer te horen was mocht ik gelijk naar de garage toe om een diagnose uit te voeren. Helaas, eigenlijk, heb ik het geluid deze week niet waargenomen.
Goed om te weten:
- Het viel mij op dat ik een de Cruise control tijdelijk niet werkt bij starten van de auto. Melding kwam maar heel even in beeld.
- Dashcam doet soms vreemd, foto's maken uit het niet of Incident aanmaken terwijl er niks op beeld te zien is. Mogelijk ligt het aan de dashcam zelf
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kon zijn?
Eenmaal 5 minuten verder kwam ik thuis aan en begon ik een filmpje te maken. Omdat ik stom verbaasd was niet nagedacht om bij de zekeringkast te filmen. Op het filmpje is wel te zien dat het piepgeluid harder is bij de middenconsole dan verder weg.
YouTube: Filmpje 1
Het volgende heb ik gedaan:
- dashcam losgekoppeld van USB-C
- Draadloze Andoroid dongle loskoppeld van de USB-aansluiting
- kachel aan en uit maakt geen verschil. De blower harder zetten had ik volgens mij niet gedaan.
Ik had door het wel een elektrische dingetje moest zijn. Mijn vermoeden is dat de piep/zoom doorging zodat de elektronica langzaam kon afsluiten, anderzijds kan dat denk ik nooit lang duren?? Immers was alles afgesloten behalve dat de deuren nog op slot moesten.
Zelfs met motor uit EN contact UIT was de piep/zoom aanwezig. Ik gok dat de piep zo'n 5 minuten doorging?? Omdat ik bang was voor brand heb ik de auto af en toe gecontroleerd, hele weekend lang, of ik het geluid kon reproduceren, dmv contact aan en/of motor aan en/of blazer op hardste stand en AC aan.
Ik heb de Suzuki dealer gebeld en die begreep het ook niet, als het geluid weer te horen was mocht ik gelijk naar de garage toe om een diagnose uit te voeren. Helaas, eigenlijk, heb ik het geluid deze week niet waargenomen.
Goed om te weten:
- Het viel mij op dat ik een de Cruise control tijdelijk niet werkt bij starten van de auto. Melding kwam maar heel even in beeld.
- Dashcam doet soms vreemd, foto's maken uit het niet of Incident aanmaken terwijl er niks op beeld te zien is. Mogelijk ligt het aan de dashcam zelf
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kon zijn?