Toon posts:

[Flash] layer style: hidden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een site te creeeren. Hierop staat een knop en als je daar op klikt dan wordt er een layer vissible waarin een flash movie staat. Die layer wordt uiteraard geactiveerd met een javascriptje, genaamd "verander"

In die flash movie wil ik een knopje hebben en als men daar op drukt, dan moet die layer waarin die movie dus staat, weer hidden worden. En dit doe je dus door diezelfde javascript-functie (= "verander") aan te roepen.

Maar aangezien ik helemaal geen verstand heb van actionscript enzo, wil ik u allen vragen hoe ik dit op kan lossen...

Ik heb geprobeerd de search te gebruiken, maar die is ongeveer net zo groot als het hele internet zelf, wat betreft java+flash.

Tnx.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Je geeft zelf aan geen verstand van JavaScript te hebben. Probeer in zo'n geval een DreamWeaver van Macromedia. Die heeft de mogelijkheid om automatisch een scriptje aan je knop te hangen waarmee je de properties van je layer verandert.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op vrijdag 21 september 2001 14:21 schreef ivy het volgende:
Ik ben bezig een site te creeeren. Hierop staat een knop en als je daar op klikt dan wordt er een layer vissible waarin een flash movie staat.
Visible scrijf je trouwens met 1 s...
Bovendien hoort deze topic eerder in W&G dan in P&W...
Zie ook FAQ...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Op vrijdag 21 september 2001 14:21 schreef ivy het volgende:

[...]

Maar aangezien ik helemaal geen verstand heb van actionscript enzo, wil ik u allen vragen hoe ik dit op kan lossen...

Ik heb geprobeerd de search te gebruiken, maar die is ongeveer net zo groot als het hele internet zelf, wat betreft java+flash.
Hmm het is heel simpel.

Flash 4
Button > Properties > Actions
Klik de + OnMouseEvent > OnClick > GetURL
"javascript: verander('layer1','hidden');" (evt. zonder quotes)

Flash 5
(Heb ik hier zelf niet maar ik gok zoiets: )
Properties van de button
ActionScript:
code:
1
2
3
OnClick
 GetURL ("javascript: verander('layer1','hidden');")
EndOn

Hopen dat het werkt.
succes

(En inderdaad McVirusS, ik kan verifieren dat Flash niet in layers wil, en in NS al helemaal niet...)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Volgens mij kan je Flash filmpjes niet hiden op deze manier...is een bekend probleem/bug.

Verwijderd

Topicstarter
beadnkt allemaal! Het is me gelukt (met die laatste manier van Flash 5 zeg maar).

Het kan wel hoor! Hij 'hide' mn layer (incl. flash mov dus).

Tnx a lot (-:
Pagina: 1