Nieuwe videokaart op bestaand systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Hoi!

Sinds enige tijd vertoond de desktop pc artifacts onder (geringe gpu) load. Memtests, CPU tests etc gaan allemaal goed, maar zodra ik een GPU test draai, of een game start, is het eigenlijk direct einde verhaal en moet de PC herstart worden.

Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
+- 700

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat ik nu vooral voorbij zie komen is de 9070 XT.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Verder met gamen op 1440p icm m'n 34 inch LG. Ik speel op het moment RDR2 en anno 117.

Op dit moment in bezit:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Boxed€ 209,33€ 209,33
1VideokaartenPowercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 23,90€ 23,90
1VoedingenCorsair TX650M (2021)€ 0,-€ 0,-
1Interne ssd'sSamsung 980 1TB€ 268,91€ 268,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 502,14
Ik verwacht dat ik ook de voeding zal moeten upgraden naar bijvoorbeeld de NZXT C850 Gold Core

Iemand nog een tip mbt de 9070XT en voeding?

Bedankt alvast!

Alle reacties


  • JADX38
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 26-06 23:36
Je zou nog een tientje kunnen besparen met de MSI MAG A750GL PCIE5 II, maar of dat nu de moeite waard is;-) Qua gpu lijkt me de Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT een goede keuze, ik heb zelf ook een sapphire kaart en ze zijn best geweldig (accesoires in doos, goede software, bij mij geen coil-whining, stevige koeler), ook heeft deze een tweakers excellent award, dus vandaar.

  • Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:22
Voeding hoef je niet te vervangen. 650w is meer dan genoeg voor een 5700X + 9070 XT. Systeemverbruik is 450-500w maximaal. Verbruik van een 9070 XT is zelfs iets minder dan je huidige 6800 XT.

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 25-06-2026 15:50 ]


  • Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Dank voor beide reacties. Ik zit nog wel een beetje met die voeding, omdat de huidige corsair niet twee losse kabels maar een "doorgeluste?" kabel gebruik voor de videokaart.

Is dat geen probleem verder?

  • Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:22
Jouw voeding heeft 2 daisy chained PCIe kabels. Dan kan je 2 aparte kabels gebruiken.