Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt voor mij tijd om mijn 13 jaar oude systeem te vervangen. Het liefst kies ik voor een prebuilt systeem of laat ik de pc door een winkel assembleren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1.500, maar als het voor minder kan zonder veel concessies te doen, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wilt nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb gisteren twee nieuwe 4K 120 Hz-monitoren gekocht: de Dell S2725QS. Daar wil ik graag een passend systeem bij aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen voorkeur voor specifieke merken en sta open voor verschillende opties.
Heb je nog bepaalde eisen of wensen?
Het moet een systeem zijn waar ik weer jarenlang mee vooruit kan. Ik game meestal op consoles, maar een goede videokaart is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik ook een Apple Mac mini overweeg. Het nadeel daarvan is dat ik waarschijnlijk nog minimaal een half jaar moet wachten op de Mac mini M5.
Mijn belangrijkste gebruiksdoelen zijn Office-werk, streamen en algemeen internetgebruik. Daarnaast vind ik het prettig om af en toe een game te kunnen spelen, zoals Microsoft Flight Simulator.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb geen behoefte om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat jullie met mij meedenken. Is het voor dit budget verstandiger om een pc te laten bouwen, of kan ik beter wachten op de Mac mini M5? Daarnaast ben ik benieuwd hoe het zit met de schermschaling op macOS. Worden mijn Dell S2725QS 4K-monitoren volledig benut op de hoogste resolutie, of zijn er aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?
Of (dan wel de equivalent met de M5):
Het wordt voor mij tijd om mijn 13 jaar oude systeem te vervangen. Het liefst kies ik voor een prebuilt systeem of laat ik de pc door een winkel assembleren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1.500, maar als het voor minder kan zonder veel concessies te doen, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wilt nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb gisteren twee nieuwe 4K 120 Hz-monitoren gekocht: de Dell S2725QS. Daar wil ik graag een passend systeem bij aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen voorkeur voor specifieke merken en sta open voor verschillende opties.
Heb je nog bepaalde eisen of wensen?
Het moet een systeem zijn waar ik weer jarenlang mee vooruit kan. Ik game meestal op consoles, maar een goede videokaart is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik ook een Apple Mac mini overweeg. Het nadeel daarvan is dat ik waarschijnlijk nog minimaal een half jaar moet wachten op de Mac mini M5.
Mijn belangrijkste gebruiksdoelen zijn Office-werk, streamen en algemeen internetgebruik. Daarnaast vind ik het prettig om af en toe een game te kunnen spelen, zoals Microsoft Flight Simulator.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb geen behoefte om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat jullie met mij meedenken. Is het voor dit budget verstandiger om een pc te laten bouwen, of kan ik beter wachten op de Mac mini M5? Daarnaast ben ik benieuwd hoe het zit met de schermschaling op macOS. Worden mijn Dell S2725QS 4K-monitoren volledig benut op de hoogste resolutie, of zijn er aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 114,41 | € 114,41 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 142,30 | € 142,30 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9060 XT GAMING OC 16G | € 410,- | € 410,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 120,90 | € 120,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Nautilus 240 RS LCD | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 224,- | € 224,- |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Interne ssd's | Kingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB | € 138,76 | € 138,76 |
| Totaal | € 1.296,27 | |||
|---|---|---|---|---|
| 2 | Monitors | Dell S2725QS Zilver | € 220,73 | € 441,46 |
| Totaal | € 441,46 | |||
|---|---|---|---|---|
| 2 | Monitors | Dell S2725QS Zilver | € 220,73 | € 441,46 |
| 1 | Pc's | Apple Mac Mini 2024 M4 10-core CPU, 10-core GPU, 16GB ram, 512GB opslag | € 893,- | € 893,- |
| Totaal | € 1.334,46 | |||