Gezocht: SolarEdge Hub (met accu) om te luisteren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cjulien
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 22:33
Graag zou ik luisteren bij een werkende SolarEdge Hub (met accu's) in de regio 0251 of 072. Het gaat me om het geluid bij laden/ontladen van via de hub.

Achtergrond: we hebben een SolarEdge Hub SE8K, 3 fasen, met 19 panelen en 14kWh aan accu's. De hub maakt(e) een irritante tonaal geluid, dat we door 2 deuren heen kunnen horen.

Na 3 maanden operatie bleek de accukabel loei-heet. Sowieso 130°C gemeten, maar het leek me belangrijker om snel af te schakelen. Nu loopt er een discussie tussen installateur en SolarEdge, maar ondertussen wil ik graag weten of het irritante geluid (mede) veroorzaakt is door het heet worden, of dat ze allemaal zo normaal klinken.

Hulp van harte welkom. Ik weet even niet hoe dm's te sturen zijn via Tweakers.

Groeten, Constant

Constant

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
Wel in de buurt van 072, maar geen Home hub helaas...

SE schrijft minimaal 35mm² voor voor de kabels... die zouden geen 130 graden moeten halen met de maximaal 5kW / 125A die de home hub uit de accu kan trekken. Kijk eens of je kunt herkennen wat de kabels zijn?

Waar meet je de 130 graden?

Ik heb een 12kW / 240A systeem staan (niet SE) en met 240A wordt de 50mm² licht warm (graad of 40-50). Dat is normaal...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.