Vraag

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-07 15:18
2 weken geleden via de Samsung webshop de S95F oled besteld en net opgehangen. One connect box aangesloten en we hebben wel geluid, maar beeld blijft pikzwart. Kabels erin en eruit. Stroom er op en er af. Niks werkt. Heb geprobeerd op dat gammele knopje onderaan de tv nog een minuut vast te houden, maar doet ook niks. Ik hoor dus wel het geluid en de bliepjes van de keuzes dat ik maak maar niet zie.

Technische dienst Samsung heeft ook geen idee aan de telefoon.

Heb de tv via Samsung voor 1499 kunnen kopen, maar als ik retourneer dan moet ik voor 2300 de tv weer kopen als na een paar weken het geld op de rekening is gekomen.

Dus benieuwd of ik nog een handeling mis dat ik kan proberen voordat we ontzettend veel geld op dit gaan verliezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricktachtig op 24-06-2026 18:23 ]

Alle reacties

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-07 16:06
Je kan toch op garantie beroepen, het apparaat moet gewoon werken en of je daar dan een aanbiedingprijs voor hebt betaald maakt niets uit.
Pas als het niet meer te repareren valt of te vervangen zal Samsung eens gaan kijken om je terug te betalen.

Mogelijk hebben ze eerst nog dé tip om het op te lossen voor ze de garantieclaim daadwerkelijk in actie zetten.

• Ricktachtig
Dieks77 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:27:
Je kan toch op garantie beroepen, het apparaat moet gewoon werken en of je daar dan een aanbiedingprijs voor hebt betaald maakt niets uit.
Pas als het niet meer te repareren valt of te vervangen zal Samsung eens gaan kijken om je terug te betalen.

Mogelijk hebben ze eerst nog dé tip om het op te lossen voor ze de garantieclaim daadwerkelijk in actie zetten.
Ik mag nu nog de tv retour sturen binnen 14 dagen. Een vervanging wilde Samsung niet doen. Alleen een monteur sturen wat weken kon duren. Dus dat is niet een oplossing.

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 19:46
Ricktachtig schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:35:
[...]

Ik mag nu nog de tv retour sturen binnen 14 dagen. Een vervanging wilde Samsung niet doen. Alleen een monteur sturen wat weken kon duren. Dus dat is niet een oplossing.
Voor 800 euro zou ik gewoon de garantie in gaan en niet retourneren.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:48

PoweRoy

funky!

Op een monteur wachten zou ik niet doen. Wat je wel kan doen is even rond bellen/mailen naar tv winkels voor hoeveel ze de TV kunnen verkopen. De prijs die ze adverteren is altijd hoger.

Misschien heb je geluk en is het prijs verschil kleiner. (Voor ons scheelde het jaren geleden een paar honderd euro.)

Klinkt trouwens dat je een refurbished model heb dat ze niet wilde omruilen?

[This space is for rent]

• Ricktachtig
PoweRoy schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:13:
Op een monteur wachten zou ik niet doen. Wat je wel kan doen is even rond bellen/mailen naar tv winkels voor hoeveel ze de TV kunnen verkopen. De prijs die ze adverteren is altijd hoger.

Misschien heb je geluk en is het prijs verschil kleiner. (Voor ons scheelde het jaren geleden een paar honderd euro.)

Klinkt trouwens dat je een refurbished model heb dat ze niet wilde omruilen?
Nee, nieuw model. Zeker niet refurbished. Ze zeggen aan de telefoon dat ze niet aan vervangen doen van een tv. Je moet dus de oude retour sturen en dan met je eigen geld een nieuwe bestellen.

Op een monteur wachten voelt ook gewoon niet goed met een nieuwe televisie dat nog binnen de 14 dagen retour valt.

Wel heb ik van 1 medewerker bevestigt gekregen dat ze de oude prijs gaan matchen, maar een andere medewerker zei daarna dat ze dat soort beloftes helemaal niet mogen maken aan de telefoon. Dus wie zal het zeggen.

Ik kan wel zeggen dat als je de kans hebt om de Samsung webshop over te slaan je dit zeker moet doen. Ken weinig merken met zo'n moeilijke klantenservice als die van Samsung zelf.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Voor dat geld zou ik gewoon beroepen op garantie en de monteur afwachten. Je hebt je oude TV toch nog niet weggegooid of wel?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wel heb ik van 1 medewerker bevestigt gekregen dat ze de oude prijs gaan matchen,
als je dat schriftelijk of telefoonopname bevestigd krijgt zou ik wel retour sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door evilution op 27-06-2026 19:12 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 10:35
Je moet dit via de garantie doen. Die 14 dagen gaan niet meer op, want het ding lijkt kapot en dat weten ze inmiddels. Krijg je ook geen beeld als je de tv zelf opstart of cast vanuit een mobiel of tablet via wifi?

• Ricktachtig
n8tur3 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:14:
Je moet dit via de garantie doen. Die 14 dagen gaan niet meer op, want het ding lijkt kapot en dat weten ze inmiddels. Krijg je ook geen beeld als je de tv zelf opstart of cast vanuit een mobiel of tablet via wifi?
De tv is inmiddels binnen de 14 dagen retour gestuurd in overleg met Samsung. Heb meermaals gevraagd of de defecte levering van Samsung een probleem nu is in het retourbeleid en telefonisch zeggen ze van niet. We gaan ondervinden wat de praktijk gaat zijn.

Price matching is toegezegd en de nieuwe tv hangt inmiddels werkend. Nu dus afwachten of retour en price matching uiteindelijk uitgevoerd gaan worden zoals telefonisch beloofd.

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 08:32

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Heb je hem nog opnieuw kunnen kopen? De 65 inch lijkt aardig uit de handel te zijn gehaald op hun eigen website.. :/

• Ricktachtig
Ja, ze hebben de kapotte tv opgehaald, en heb zelf een nieuwe moeten bestellen. Via de beloofde price matching heb ik daarna het verschil gecompenseerd gekregen.
Pagina: 1