Mijn vraag:
Ik zou graag stekker zonnepanelen bij willen plaatsen (2 panelen) met een maximaal vermogen van 800 watt i.v.m. een gedeelde groep om wat extra rendement te behalen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
GoodWe omvormer 1500 watt met 6 zonnepanelen (op eigen groep).
Zendure SolarFlow 800 Plus met uitbreidingsbatterij totaal 3,8 kWh (op gedeelde groep).
Stekker zonnepanelen, geen idee welke nog (op gedeelde groep).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al gevonden dat ik beide apparaten (de Zendure en de eventuele nieuwe stekker zonnepanelen) niet op dezelfde groep mag plaatsen omdat je per groep maximaal 800 watt mag terug leveren.
Nu zit de Zendure in het stopcontact van de kelder, dezelfde groep waar ook de schuur op zit.
De Zendure kan ik wel een eigen groep voor maken of op een andere groep zetten.
De stekker zonnepanelen kan ik helaas alleen maar op een gedeelde groep zetten omdat die naast de schuur zouden komen (vandaar ook de maximaal 800 watt). Hier zit de schuur en de kelder op en geen grote verbruikers.
Wat wil ik nu nog weten?
Klopt het dat ik aan de wettelijke eisen voldoe qua belasting als ik de Zendure en de stekker zonnepanelen die beide maximaal 800 watt terug kunnen leveren op een aparte gedeelde groep zet?
Ik heb begrepen dat de micro-omvormer vaak onder de zonnepaneel zit, moet ik met de kabel door het dak naar beneden of mag die ook een klein stukje over het dak lopen en dat ik via de muur de schuur in ga?
Hoe zou ik ze het beste kunnen plaatsen op dit dak (qua ligging is de zon het meeste rechts aanwezig):


Ik zou graag stekker zonnepanelen bij willen plaatsen (2 panelen) met een maximaal vermogen van 800 watt i.v.m. een gedeelde groep om wat extra rendement te behalen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
GoodWe omvormer 1500 watt met 6 zonnepanelen (op eigen groep).
Zendure SolarFlow 800 Plus met uitbreidingsbatterij totaal 3,8 kWh (op gedeelde groep).
Stekker zonnepanelen, geen idee welke nog (op gedeelde groep).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al gevonden dat ik beide apparaten (de Zendure en de eventuele nieuwe stekker zonnepanelen) niet op dezelfde groep mag plaatsen omdat je per groep maximaal 800 watt mag terug leveren.
Nu zit de Zendure in het stopcontact van de kelder, dezelfde groep waar ook de schuur op zit.
De Zendure kan ik wel een eigen groep voor maken of op een andere groep zetten.
De stekker zonnepanelen kan ik helaas alleen maar op een gedeelde groep zetten omdat die naast de schuur zouden komen (vandaar ook de maximaal 800 watt). Hier zit de schuur en de kelder op en geen grote verbruikers.
Wat wil ik nu nog weten?
Klopt het dat ik aan de wettelijke eisen voldoe qua belasting als ik de Zendure en de stekker zonnepanelen die beide maximaal 800 watt terug kunnen leveren op een aparte gedeelde groep zet?
Ik heb begrepen dat de micro-omvormer vaak onder de zonnepaneel zit, moet ik met de kabel door het dak naar beneden of mag die ook een klein stukje over het dak lopen en dat ik via de muur de schuur in ga?
Hoe zou ik ze het beste kunnen plaatsen op dit dak (qua ligging is de zon het meeste rechts aanwezig):


Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl